اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 17 خبر داد

ساماندهی رشته‌های موجود در دانشگاه‌های آزاد گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 17 از ساماندهی رشته‌های موجود در واحدها و مراکز دانشگاهی گیلان در سال جدید خبر داد.

ساماندهی رشته‌های موجود در دانشگاه‌های آزاد گیلان

محمدحسین سرورالدین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به رسیدگی به وضعیت دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های خود اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با توجه به سیاست‌های دکتر دانشجو، ضعف‌ها و کمبودهای موجود در استان برطرف شود.

وی با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات گیلان نیازمند مطالعه و برنامه‌ریزی است، افزود: با شناخت روحیه مردم گیلان و مسئولان پرتلاش و مبتکر برای تحقق اهداف در پیش هیچ احساس نگرانی نداریم.

این مسئول، ساماندهی رشته‌های موجود در واحدها و مراکز منطقه 17 را از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه آزاد منطقه 17 در سال جدید دانست و گفت: در گذشته ظرفیت پذیرش داوطلبان دانشگاه‌ها دو دهم درصد بود به طوری که از هر 10 هزار نفر تنها دو نفر می‌توانستند وارد دانشگاه شوند و برطرف کردن این مشکل یکی از دستاوردهای مهم دانشگاه آزاد اسلامی در کشور بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز در دوره کاردانی و کارشناسی از هر 10 هزار نفر بالغ بر 12 هزار نفر جا برای دانشجویان وجود دارد که برای انتخاب رشته مشکلی ندارند.

سرورالدین، با اشاره به 250 هزار صندلی خالی در سطح کشور در دانشگاه‌های آزاد، دولتی، غیر انتفاعی و غیره اظهار کرد: گسترش دانشگاه آزاد اسلامی موجب می‌شود تا با ارتقای کیفیت آموزشی در رقابت با دانشگاه‌های دیگر بیشترین جذب دانشجو را داشته باشد.

وی، جذب رشته‌های کاربردی را مقدم بر دیگر رشته‌ها دانست و یادآور شد: دانشگاه آزاد منطقه 17 به دنبال جذب کادر علمی قوی‌تر است زیرا هدف پیشرفت در اصلاح هرم هیئت علمی دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 17، ارتقای کیفیت فرهنگی و ورزشی دانشگاه آزاد در جذب رشته‌های مقطع دکتری را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول