اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 90

نیمی از مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از بیمه‌ها‌ پرداخت شد

خبرگزاری فارس: مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد گفت: در سال گذشته مطالبات دانشگاه علوم پزشکی یزد از بیمه 65 میلیارد تومان بود که نیمی از این مبلغ پرداخت شد.

نیمی از مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از بیمه‌ها‌ پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامحسین دهقان ظهر امروز در نشست معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد و مدیران حوزه بهداشت و سلامت استان با خبرنگاران اظهار داشت: مطالبات موسسات دولتی طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی استان یزد 65 میلیارد تومان بود که در سال گذشته 30 میلیارد و 100 میلیون از این رقم که سهم دانشگاه علوم پزشکی بود پرداخت شد.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مسئولان تامین اجتماعی در سال گذشته، پرداخت مطالبات طرف قرارداد بود، اظهار داشت: در روزهای پایانی سال گذشته و ابتدای سال جاری با پیگیری‌های انجام شده کلیه مطالبات موسسات طرف قرارداد تا پایان سال 90 پرداخت شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد با اشاره به افزایش ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان شهدای کارگر و افزایش میزان اعمال جراحی بزرگ افزود: در حال حاضر ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان شهدای کارگر به بالاترین رقم خود در سال‌های اخیر یعنی نزدیک به 86 درصد رسیده است.

دهقان همچنین خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته شاهد کاهش میزان مرگ و میر از 10 درصد به هشت درصد و نیز کاهش زایمان سزارین از 49 درصد به 37 درصد در بیمارستان‌ها و مراکز زیر پوشش بیمه بوده‌ایم.

وی همچنین میزان مراجعان سرپایی به مراکز ملکی تامین اجتماعی استان یزد در سال گذشته را بیش از یک میلیون و 160 هزار نفر اعلام کرد.

دهقان با تشریح اقدامات انجام شده و فعالیت‌های عمرانی و تجهیزاتی در مناطق مختلف استان یزد اظهار داشت: ارتقا درمانگاه شهرستان‌های میبد، اردکان و طبس به درمانگاه تخصصی، تکمیل کادر نیروی انسانی واحدهای درمانی تابعه به ویژه بیمارستان شهدای کارگر، توسعه درمانگاه طبس و ... از جمله این اقدامات است.

رئیس مرکز انتقال خون استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده این سازمان در سال گذشته اظهار داشت: افتتاح واحد ثابت خون‌گیری آزادشهر، کسب مجوز ارسال پلاسما از دو شرکت معتبر خارجی، کسب بالاترین امتیاز از نظر شاخص‌های اختصاصی انتقال خون کل کشور و ... از مهم‌ترین این اقدامات است.

علی خدایی همچنین یادآور شد: با وجود اینکه تعداد بیمارستان‌ها در استان یزد افزایش یافته و نیاز به خدمات‌‌رسانی بیشتر شده است، اما انتقال خون استان با همان تعداد نیروهای سال‌های گذشته مشغول فعالیت است.

وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری مسئولان استان، بخشی از نیازهای انتقال خون یزد در زمینه تامین نیرو رفع شود.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول