اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی انجام شد

افتتاح 8 طرح عمرانی در بخش کشاورزی رامیان

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته جهاد کشاورزی هشت طرح عمرانی وابسته به بخش کشاورزی در سطح شهرستان رامیان افتتاح و به بهره‎برداری رسید.

افتتاح 8 طرح عمرانی در بخش کشاورزی رامیان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان صبح امروز در جلسه افتتاحیه این پروژه‎ها در جمع مردم و مسئولان رامیان گفت: از مجموع طرح‎های افتتاح شده هفت طرح مربوط به بهره‎برداری از جاده‎های بین مزارع به طول 10/5 کیلومتر با اعتبار یک‌هزار و 910 میلیون ریالی است که از محل اعتبارات استانی تامین شده است.

رحمان صالحی‎نسب تصریح کرد: یک طرح هم مربوط به راه‎اندازی سردخانه توت فرنگی از محل اعتبارات خشکسالی است که قابلیت اشتغالزایی برای دو نفر را دارد.

وی با اشاره به پروژه‎های بین مزارع گفت: این پروژه‎ها شامل شهر دلند با یک و نیم کیلومتر جاده بین مزارع و روستاهای سفان‎تیلان با یک کیلومتر و 200 متر، توران ترک با یک کیلومتر و 200 متر، سنگستان و شیرآباد مجموعا با یک کیلومتر و 400 متر، سیدکلاته و گل پلور در کنار هم با دو کیلومتر، ویر و کشکک در یک مسیر مجموعا دو کیلومتر و اخلی فرودگاه با یک کیلومتر و 200 متر جاده بین مزارع است.

وی اضافه کرد: با بهره‎برداری از این پروژه‎ها یک‌هزار و 39 خانوار بهره‎مند شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان افزود: با توجه به اینکه جاده‎های بین مزارع یکی از اصلی‎ترین دغدغه‎های کشاورزان در سه مرحله کاشت، داشت و برداشت است تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا با همکاری و مساعدت مسئولان استانی روند ساخت و ساز و تعمیر جاده‎های بین مزارع شهرستان رامیان را با سرعت بیشتری پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: میزان بارندگی‎های شهرستان رامیان در سال زراعی جاری بالغ بر 450 میلیمتر بوده است که نسبت به سال‎های قبل رشد قابل توجهی داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان به کشاورزان توصیه کرد در کمترین زمان ممکن نسبت به پرونده‎سازی زمین‎های زراعی خود به منظور استفاده از آبیاری تحت فشار قطره‎ای و بارانی اقدام و از کشت شالی پرهیز کنند تا مشکل خشکسالی سایر محصولات و باغات ما را تهدید نکند.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول