اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شاهرود:

بسیجیان همواره برای دفاع از اسلام و انقلاب آماده هستند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه پاسداران شهرستان شاهرود گفت: بسیجیان همواره برای دفاع از اسلام و انقلاب اعلام آمادگی می‏کنند.

بسیجیان همواره برای دفاع از اسلام و انقلاب آماده هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حسین ابوترابی صبح امروز در نخستین جلسه گرامیداشت هفته پاسدار در سپاه شاهرود اظهار داشت: امام راحل عظیم‏الشأن با تدبیر و دوراندیشی سپاه را تأسیس کردند.

وی تصریح کرد: ایشان با ظرافتی خاص و هنرمندی بی‏نظیری، روز میلاد امام حسین(ع) را "روز پاسدار" نامیدند، چرا که بزرگ پاسدار اسلام، امام حسین(ع) بود.

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان شاهرود افزود: سیدالشهدا(ع) برای عزت و سربلندی اسلام و حفظ ارزش‏های الهی به مقابله با دشمنان پرداخت و در این راه جان خود را فدا کرد.

ابوترابی افزود: پاسداران نیز با تأسی از امام حسین(ع) در دفاع از ارزش‏های الهی و اسلام عزیز همیشه آماده جان‏فشانی هستند و با تبعیت از ولی‌امر مسلمین برای دفاع از اسلام و انقلاب اعلام آمادگی می‏کنند.

وی با تأکید بر برگزاری باشکوه این هفته و اعیاد موجود در آن خاطرنشان کرد: باید پاسدار را الگویی مناسب برای جامعه در دفاع از ارزش‏ها معرفی و تلاش کرد تا برنامه‏های اجرایی در این هفته با توجه به ارزش‏ها و رسالت‏های پاسداران و با الگوگیری از سرور و سالار شهیدان باشد.

یکی از فرماندهان بسیج نیز در ادامه گفت: با توجه به اینکه موضوع علم اخلاق، نفس و روح انسان و هدف آن پیراستن نفس از پستی‏ها و آراستن آن به فضیلت‏ها و خصلت‏های اخلاقی و توجه دادن به خودشناسی و در نتیجه، رساندن انسان به کمال و سعادت است، این علم یکی از ضروری‏ترین علوم برای انسان محسوب می‏شود که پاسداران باید به آن توجه کنند.

سیده‏رقیه راد افزود: علمی که پیرامون صفات نفسانی بحث می‏کند، نیک و بد و خیر و شر را به انسان تعلیم داده و راه چگونه زیستن را به او می‏آموزد، علم اخلاق است.

وی بیان داشت: مسئله اخلاق و تهذیب نفس در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار بوده، به طوری که از اهداف نزول قرآن تربیت اخلاقی، تهذیب انسان و رشد و هدایت جامعه است و خصلت‏های اخلاقی را ملاک ارزش انسان می‏داند.

این فرمانده بسیج گفت: علم اخلاق در مقام ستایش و تمجید پیامبران الهی، آنان را به جهت‏دار بودن فضایل اخلاقی نیکو می‏ستاید و خداوند متعال در این بین، حضرت ابراهیم(ع) را به خاطر برخورداری از سه صفت عالی اخلاقی ستوده و می‏فرماید که "همانا ابراهیم بردبار، بسیار مهربان و بازگشت کننده به سوی خدا بود".

راد خاطرنشان کرد: با هدف آموزش بسیجیان و ارتقای سطح معرفت و بینش آنها، کلاس‏های درس اخلاق هر هفته چهارشنبه‏ها برگزار می‏شود.

این فرمانده بسیج بیان داشت: با توجه به نزدیک شدن فصل تابستان و برخورداری بیشتر بسیجیان از اوقات فراغت، کلاس‏های آموزش نماز و حدیث، روخوانی و روان‏خوانی قرآن، امدادگری، مشبک‏بافی، روبان‏دوزی، خیاطی، سفره‏آرایی و قالی‏بافی برگزار می‏شود.

انتهای پیام/ع10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول