اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

جهت‌گیری سیاسی نمایندگان مجلس انقلابی باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبیک گفت: جهت‌گیری‌های سیاسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید اسلامی، ارزشی و انقلابی باشد.

جهت‌گیری سیاسی نمایندگان مجلس انقلابی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان آبیک در مسجد ولی عصر (عج) با اشاره به فرمایشات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید با مبارزه با دشمنان داخلی و خارجی نظام و محکومیت آنان، اجازه ندهند دشمنان به انقلاب اسلامی ضربه وارد کنند.

وی با بیان این مطلب که نمایندگان نباید از نظر مالی ثروت‌اندوز، مال اندوز و اهل زد و بند باشند، افزود: نمایندگان مجلس باید به طور واقعی و عملی پیرو خط امام راحل و حافظ اهداف و آرمان‌های انقلاب باشند.

خطیب جمعه آبیک ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روز چهارشنبه 24 خرداد خط مشی و جهت حرکت نمایندگان را مشخص کردند که باید پرتحرک، با نشاط و دوری از خمودگی و سستی قوانینی را وضع کنند که به نفع مردم و نظام باشد.

حفظ وحدت برای دور کردن دشمنان ضروری است

امام جمعه آبیک گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی برای از پای در آوردن انقلاب از هر طرف خیز برداشته‌اند که حفظ وحدت و یکپارچگی مردم می‌تواند دشمنان را سر جای خود بنشاند.

موسوی با ذکر اینکه دشمنان در صدد خلع سلاح هسته‌ای از ایران اسلامی هستند، افزود: هوشیاری و بیداری ملت ایران سبب می‌شود دشمنان نتوانند کاری از پیش ببرند و مانند همیشه مأیوس می‌شوند.

وی بر دنبال کردن مردم از حوادث خاورمیانه به عنوان قلب دنیا و گفت‌وگوی هسته‌ای مسئولان ایران از سوی مردم تأکید کرد و افزود: دستگیری عوامل اصلی شهدای هسته‌ای سبب ناامیدی دشمنان نظام به ویژه آمریکا و اسرائیل و شادی دل ملت ایران و خانواده‌های شهدای هسته‌ای شد.

خطیب جمعه آبیک در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به بزرگ و با برکت بودن عید سعید مبعث بیان کرد: مسلمانان باید این عید را جشن بگیرند چراکه هم پیامبر این عید پیامبری والامقام و بزرگ و هم برنامه‌هایی که آورده یعنی احکام نورانی اسلام و قرآن کریم دارای عزت و عظمت هستند.

موسوی حفظ کیان اسلام و دستاوردهای انقلاب اسلامی را عبادت دانست و تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) تبعیت از هوای نفس، بخل ورزیدن و راضی بودن انسان از خود را مایه هلاکت انسان و میانه‌روی در غنا و فقر، ترس از خدا در نهان و آشکار و تعادل و عدل گستری را سبب نجات انسان ذکر کرده‌اند که انسان باید به این احادیث توجه ویژه داشته باشند و در زندگی عملی کند.

وی با اشاره به انفجار بمب در حرم رضوی در 30 خرداد سال 73 افزود: جنایت ایادی آمریکا در این موضوع را محکوم می‌کنیم و امیدواریم که خدا شر دشمنان را به خودشان برگرداند.

آحاد جامعه از تقوا دور نشوند

امام جمعه آبیک با تاکید بر اینکه آحاد جامعه نباید از تقوا و پرهیزگاری دور شوند، افزود: معصیت انسان را از هستی ساقط کرده، عمل انسان را باطل و سعادت را از انسان می‌ستاند.

موسوی ادامه داد: تنها کشتی تقواست که می‌تواند انسان را از دریای ژرف و متلاطم شهوات و لذات برهاند.

وی اضافه کرد: زمانی که تاریکی هواهای نفسانی انسان را فرا بگیرد نورافکن تقواست که می‌تواند تاریکی را بشکافد و انسان را به شاهراه هدایت رهنمون کند.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول