اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خبر داد

افزایش تولید محصولات گیاهان جالیزی در مزارع هفتکل

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی هفتکل افزایش چشمگیر تولید محصولات گیاهان جالیزی در مزارع این شهرستان خبر داد.

افزایش تولید محصولات گیاهان جالیزی در مزارع هفتکل

محسن پور فرخی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هفتکل با تأکید بر لزوم تبدیل اراضی دیم به آبی، اظهار کرد: با تبدیل اراضی دیم به آبی پیش‌بینی می‌شود میزان تولید گیاهان جالیزی به 13 هزار و 500 تن برسد که نسبت به سالیان گذشته در این شهرستان چشمگیر است.

وی تصریح کرد: بالاتر بودن میزان تبخیر سالانه نسبت به نزولات جوی سبب پدید آمدن وضعیت خاص اقلیمی و اکولو‍‍ژیکی گرم و خشک در شهرستان هفتکل شده که در نتیجه آن، خشکی و پراکنش نامناسب زمانی و مکانی بارش‌ها از خصوصیات گریز ناپذیر این اقلیم محسوب می‌شود.

پورفرخی افزود: با توجه به محدویت شدید و فصلی بودن منابع آبی، ارتقای جایگاه تولید، تغییر الگوی کشت و ایجاد اشتغال مستلزم استفاده صحیح‌تر و بهینه از منابع محدود آب شهرستان است.

این کارشناس ارشد زراعت در ادامه گفت: برای تغییر الگوی کشت مساعدت‌هایی از  قبیل تأمین نهاده‌های کشاورزی، لوله پلی اتیلن و موتور پمپ برای انتقال آب در مسافت‌های طولانی به کشاورزان انجام شد.

وی طرح تغییر الگوی کشت و تبدیل اراضی از دیم به آبی را سبب شکوفایی، رونق اقتصادی و ارتقای سطح معیشت بهره‌برداران دانست و افزود: بهبود و افزایش تولید در واحد سطح و افزایش سطوح زیر کشت از اولویت برنامه‌های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هفتکل در سال زراعی جاری است.

پور فرخی اظهار امیدواری کرد: بتوانیم در راستای خدمت به مردم و تحقق شعار و نامگذاری سال 1391 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «تولید ملى؛ حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانى» گام‌های بهتر و مؤثرتری برداریم.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول