اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار البرز:

ضرورت ارتقای تولید محصولات کشاورزی/ ارائه امکانات بیشتر به کشاورزان

خبرگزاری فارس: استاندار البرز گفت: ارتقای تولید محصولات کشاورزی با ارائه امکانات بیشتر به کشاورزان فراهم می‌شود.

ضرورت ارتقای تولید محصولات کشاورزی/ ارائه امکانات بیشتر به کشاورزان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عیسی فرهادی بعد از ظهر امروز در نخستین همایش ملی مدیریت آب در مزرعه که در کرج برگزار شد اظهار داشت: برای رسیدن به خودکفایی بیشتر در زمینه تولید محصولات کشاورزی باید در ارائه خدمات و امکانات به کشاورزان تلاش بیشتری کنیم.

وی ادامه داد: البته تمهیدات خاصی به این منظور اندیشیده شده است اما با توجه به گستردگی محصولات کشاورزی باید برنامه‌ریزی‌های کلانی را برای تحقق اهداف در این زمینه انجام داد.

این مسئول در ادامه سخنان خود به چهار برابر شدن تولید محصولات کشاورزی طی سه دهه گذشته اشاره کرد و افزود: رسیدن به این نتیجه حاصل تلاش محققان، کشاورزان و کارشناسان کشاورزی بوده است.

فرهادی تأکید کرد: براساس آمار موجود هم اکنون در کشور حدود 107 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود که این مهم نشان دهنده تلاش مسئولان در توسعه محصولات کشاورزی است.

وی تصریح کرد: اما ما نباید به همین جا بسنده کنیم بلکه باید با دو برابر کردن تلاش خود در زمینه تولیدات محصولات، کشور را به مرز خودکفایی در بسیاری از محصولات برسانیم.

فرهادی بیان داشت: با استفاده بهینه از آب و خاک کشاورزی در کشور می‌توان ظرفیت تولید محصولات کشاورزی ایران را به دو برابر افزایش داد.

استاندار البرز با اشاره به این که استان البرز نیز دارای ظرفیت‌های بسیار و چشمگیری در زمینه کشاورزی است افزود: باید امکانات و تمهیدات لازم را برای توسعه این مهم در اختیار کشاورزان بگذاریم و با به کارگیری نیروهای تحصیلکرده و علمی در این زمینه تولید محصولات کشاورزی را در کشور و استان رونق دهیم.

در ادامه این مراسم معاون تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی به اختصاص 30 هزار میلیارد ریال اعتبار به آب کشاورزی در سال جاری اشاره کرد و گفت: اختصاص این اعتبار می‌تواند علاوه بر تأمین آب کشاورزی در توسعه محصولات و کیفیت آن نیز تأثیرگذار باشد.

جهانگیر پرهمت افزود: در این راستا 23 هزار میلیارد ریال از این بودجه در بخش انتقال آب و مابقی در زمینه آبخیزداری و افزایش ردیف اعتبارات مربوطه صرف خواهد شد.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول