اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی خبر داد

ساخت پایانه صادراتی محصولات کشاورزی منطقه آزاد انزلی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل منطقه آزاد انزلی از ساخت پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در این منطقه خبر داد.

ساخت پایانه صادراتی محصولات کشاورزی منطقه آزاد انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، علیرضا بهمنی پیش از ظهر امروز در جلسه منطقه آزاد انزلی به ظرفیت‌های این منطقه برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: وجود معافیت‌ها و مزایای قانونی متعدد در این منطقه بستر مناسب قانونی و ظرفیت بی‌نظیری را برای فرآوری و صادرات تولیدات کشاورزی به منظور توسعه صادرات محصولات کشاورزی شمال کشور پدید آورده است.

وی توسعه صادرات غیرنفتی را از اولویت‌های اصلی منطقه آزاد ذکر کرد و افزود: تالار بورس کالای منطقه آزاد انزلی در راستای حمایت، بازاریابی و توسعه صادرات تولیدات صنعتی و کشاورزی استان در این منطقه ایجاد شده است.

این مسئول، از بین رفتن واسطه‌ها، شفافیت در مبادله کالا، کاهش هزینه خرید و فروش کالا را مهم‌ترین کارکرد بورس کالای این منطقه برای تولید کنندگان و تجار استان در سطح ایران و کشورهای منطقه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اکنون بیشترین حجم صادرات غیرنفتی از طریق منطقه آزاد انزلی مشتمل بر محصولات کشاورزی است، از برگزاری کارگاه آموزشی کشاورزی و منابع طبیعی کشورهای حاشیه دریای خزر با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و مرکز تحقیقات برنج استان و کشور در منطقه آزاد انزلی خبر داد.

بهمنی گفت: منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد شمال کشور بوده و به دلیل قرار گرفتن در مسیرهای ترانزیتی بین‌المللی به ویژه کریدور شمال-جنوب از ظرفیت بالایی در دستیابی به بازارهای مصرف کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز برخوردار است و گسترش همکاری با بخش‌های مختلف صنعت کشاورزی استان می‌تواند در توسعه و سودآوری بیشتر این صنعت بسیار موثر باشد.

وی با بیان اینکه برای حمایت از بخش‌های مختلف کشاورزی استان، پایانه صادراتی در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: در منطقه آزاد بخش ویژه‌ای برای صادرات محصولات کشاورزی لحاظ شده است.

بهمنی با اشاره به اینکه در حال مذاکره به منظور ارائه خودروها با پلاک منطقه آزاد انزلی به ناوگان حمل و نقل عمومی استان هستیم، تصریح کرد: می‌توان با هدف افزایش سطح تکنولوژی ماشین‌آلات کشاورزی استان این خدمات را به فعالان این حوزه گسترش داد.

وی ظرفیت‌های گیلان در زمینه تحقیقات کشاورزی به ویژه در زمینه برنج را بالا دانست و یادآور شد: باید با همکاری موسسات علمی ‌تحقیقاتی کشاورزی استان و کشور اقدام به صدور دانش فنی و فناوری این حوزه به کشورهای همسایه کنیم.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول