اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی استان اردبیل:

ظرفیت تولید محصولات کشاورزی اردبیل به 7 میلیون تن می‌رسد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ظرفیت تولید محصولات کشاورزی استان اردبیل تا پنج سال آینده به بیش از 7 میلیون تن می‌رسد.

ظرفیت تولید محصولات کشاورزی اردبیل به 7 میلیون تن می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اصغر پرتوی عصر امروز در مراسم معارفه مدیر جهاد کشاورزی گرمی اظهار داشت: در حال حاضر با چهار درصد تولید محصولات کشاورزی کشور در استان اردبیل بالغ بر 3.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به افزایش تولید تا سقف هفت میلیون تن برنامه‌ریزی‌های خوبی در بهره‌برداری از منابع آب و خاک انجام شده به طوری که مصمم هستیم با بالا بردن ضریب مکانیزاسیون بهبود سیستم آبیاری و توسعه باغات مثمر و بهینه‌سازی کلیه واحدهای فرآوری محصولات کشاورزی را در دستور کار قرار دهیم.

پرتوی جایگاه استان اردبیل را در بین 10 استان برتر کشور در حوزه کشاورزی اعلام کرد و افزود: اردبیل در اغلب تولیدات زراعی به ویژه تولید بذر در جایگاه برتر کشوری است.

این مسئول به بارندگی‌های مناسب امسال که نویدبخش سالی پربار برای کشاورزان است را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کشاورزی گرمی و شمال استان بی‌نظیر است و برای ارایه خدمات اداری و فنی به زارعان و تولیدکنندگان این بخش باید توجه جدی داشته باشیم.

وی در ادامه اضافه کرد: مهم‌ترین سیاست جهان کشاورزی استان در سال‌جاری حمایت همه‌جانبه از زارعان و کشاورزان است به طوری که 185 میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌ها و قالب‌های مختلف توسعه کشاورزی به فارغ‌التحصیلان و کارآفرینان در این بخش پرداخت می‌شود.

به گزارش فارس، معاون جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: به صورت هفتگی با عنایت ویژه استاندار اردبیل براساس کارگروه توسعه کشاورزی برگزار می‌شود و تاکنون بیش از صدها طرح کارآفرینی و تولیدی در این بخش در جلسه مصوب شده و برای پرداخت تسهیلات در اختیار بانک عامل قرار گرفته است.

پرتوی اهمیت این بخش در تأمین امنیت غذایی و کمک به توسعه پایدار را یادآور شد و بیان کرد: رشد پنج تا هشت درصدی را در سرمایه‌گذاری این بخش شاهد بودیم و در کنار آن یک رشد خوبی را نیز در توسعه و افزایش راندمان تولید شاهد و ناظر هستیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: کشاورزی یکی از اصلی‌ترین محورهای توسعه استان است و ما یقین داریم با استفاده از ظرفیت این بخش می‌توان به تمام درخواست‌ها و نیازمندی شغلی پاسخ گفت.

در پایان این مراسم نورالدین شارعی به عنوان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی معرفی شد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول