اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمانشاه:

کرمانشاه رتبه‌های برتر تولید محصولات کشاورزی را در اختیار دارد

خبرگزاری فارس: استاندار کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه با توجه به ظرفیت‌های مناسب، رتبه‌های برتر تولید محصولات کشاورزی را در اختیار دارد.

کرمانشاه رتبه‌های برتر تولید محصولات کشاورزی را در اختیار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، دادوش هاشمی امروز در دیدار با نماینده کشاورزی سازمان ملل متحد که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: ظرفیت‌های استان کرمانشاه در زمینه تولیدات کشاورزی بسیار گسترده است.

هاشمی تصریح کرد: کرمانشاه با توجه به ظرفیت‌های مناسب، رتبه‌های برتر تولید محصولات کشاورزی را در اختیار دارد و در تولید نخود دارای رتبه اول، ذرت رتبه دوم، گندم رتبه چهارم و چغندر قند نیز دارای رتبه بالای کشوری است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه استان از هرگونه حمایت سازمان‌های بین‌المللی در زمینه توسعه بخش کشاورزی استقبال می‌کند، گفت: پروژه‌های لازم برای توسعه بخش کشاورزی استان به‌طور دقیق مشخص شده‌اند و در این ارتباط کرمانشاه در اجرای طرح توسعه کشاورزی که از سوی دولت تدوین شده است، از استان‌های برتر محسوب می‌شود.

وی از نماینده کشاورزی سازمان ملل متحد خواست که اقدامات و کمک‌هایی که می‌تواند برای توسعه بخش کشاورزی و همچنین کاهش فقر داشته باشد، به‌صورت دقیق طی یک برنامه مشخص به استان اعلام کند.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: استان آماده دریافت حمایت‌های سازمان ملل متحد برای توسعه بخش کشاورزی است و در این راستا با توجه به ظرفیت‌های بالقوه در استان، باید کشاورزی را به سمتی هدایت کند که این بخش قادر به رفع بخشی از مشکلات مواد غذایی در جهان باشد.

در این جلسه نماینده فائو نیز ظرفیت‌‌های موجود در بخش کشاورزی استان را بی‌نظیر عنوان کرد و گفت: طبق بررسی‌هایی که در این زمینه انجام داده‌ایم، استان کرمانشاه را استانی مناسب برای توسعه بخش کشاورزی تشخیص داده‌ و از پرتو آن استان قادر به ایفای نقش موثر در تامین بخشی از امنیت غذایی در سطح جهان است.

وی گفت: ما از برنامه‌های راهبردی استان در راستای توسعه بخش کشاورزی حمایت می‌کنیم و در این راستا آماده ارائه هر گونه کمک و حمایت برای توسعه این بخش هستیم.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول