اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد

پیش‌بینی تولید 4 میلیون تن محصولات کشاورزی در اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال بالغ بر 4 میلیون و 150 هزار تن محصولات متنوع کشاورزی تولید و روانه بازار مصرف شود.

پیش‌بینی تولید 4 میلیون تن محصولات کشاورزی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبد ایمانی ظهر امروز در پنجمین همایش فرهنگ و مدیریت جهادی در اردبیل که همزمان با هفته جهاد کشاورزی در ساختمان شیشه‌ای جهاد کشاورزی استان اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: این میزان تولید 500 هزار تن نسبت به سال گذشته که رقمی معادل 3 میلیون و 600 هزار تن محصول بوده افزایش نشان می‌دهد.

وی میزان تولید گندم را 740 هزار تن، جو را 182 هزار تن، حبوبات دیم را 25 هزار تن و باغات میوه را نیز 345 هزار تن اعلام کرد و گفت: این افزایش در سایه بارش رحمت‌ الهی و همت کشاورزان و جهادگران عرصه تولید است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از افزایش بهره‌وری سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی تا سقف 500 میلیارد تومان خبر داد و خاطرنشان کرد: در مرحله اول برای استان اردبیل 185 میلیارد تومان برای توسعه بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه اشتغال مولد استان در بخش کشاورزی به ثمر می‌نشیند، یادآور شد: از نظر تولید و استفاده از توان نیروی انسانی جایگاه بخش کشاورزی استان اردبیل ممتاز است.

این مسئول با اشاره به اینکه در سطح کشور 150 هزار نفر و استان اردبیل نیز 5 هزار نفر فارغ‌التحصیل این بخش هستند، افزود: ما نیروی انسانی آماده به کار را بزرگترین پتانسیل توسعه بخش کشاورزی می‌دانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اعلام اینکه در کشورمان سال گذشته 107 میلیون تن محصول کشاورزی تولید شده است، بیان داشت: تا پایان برنامه پنجم این رقم به 145 میلیون تن می‌رسد.

عبد ایمانی در مورد واردات محصولات کشاورزی نیز تصریح کرد: در سال گذشته میزان واردات به کمتر از 12 میلیون تن رسید که همه ساله این رقم در حال کاهش است و به یقین در آینده روزی را شاهد خواهیم بود که قطع وابستگی از کشورهای دیگر در مصرف کالاهای ضروری و مورد نیاز را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: واردات میوه در سال گذشته کمتر از 76 هزار تن بوده به طوری که عمده محصول باغی وارداتی به کشورمان نیز موز بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از افزایش صادرات محصولات کشاورزی ایران خبر داد و گفت: در سال گذشته 5.52 میلیارد دلار با رشد 30 درصدی در وزن و 20 درصدی در ارزش صادرات محصولات کشاورزی افزایش یافته است.

در پایان این مراسم از سه مقاله منتخب پنجمین همایش فرهنگ و مدیریت جهادی و همچنین برگزیدگان مسابقه فرهنگی بخش کشاورزی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول