اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تویسرکان:

شهدا هدایتگر ما به صراط مستقیم هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه تویسرکان گفت: شهدا تمام حقیقت و رهبر ما برای هدایت به صراط مستقیم هستند.

شهدا هدایتگر ما به صراط مستقیم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تویسرکان ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: ایشان یکی از شخصیت‌های برجسته اسلام در حوزه‌های فردی و اجتماعی است.

وی بنیانگذار حوزه‌های علمیه را امام موسی بن جعفر(ع) خواند و تأکید کرد: بزرگترین وظیفه امام کاظم(ع) در اوضاع و احوال نابسامان آن زمان ادامه دادن راه پدر و جد بزرگوارش امام صادق(ع) و امام باقر(ع) یعنی شناساندن و ترویج معرفت حقیقی دین مبین اسلام بود.

امام جمعه تویسرکان افزود: برگزاری مناظره‌های پرمحتوا و ارزشمند ایشان با علما و بزرگان در بحث‌های عمیق و راهبردی برای تبلیغ و ارسال پیام اسلام ناب محمدی(ص) به سراسر جهان از اقدامات امام کاظم(ع) است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین هدف امام کاظم(ع) از تشکیل حوزه علمیه اشاعه و نهادینه‌سازی معرفت‌شناسی نسبت به دین خداوند در کره خاکی بود، تصریح کرد: اما خفاش‌صفتان و ظالمان در طول 23 سال امامت ایشان نگذاشتند آنچه حضرت می‌خواست انجام شود.

ارزنده ادامه راه ائمه اطهار(ع) را شناخت و انجام وظیفه محوله دانست و خاطرنشان کرد: ما شیعیان مدعی پیروی از ائمه معصومین هستیم، آیا به وظایف خود عمل کرده‌ایم و یا سستی و کاهلی به خرج داده‌ایم؟

وی با اشاره به احداث حوزه علمیه توسط شیخ علیخان زنگنه در 400 سال پیش تأکید کرد: با گذشت 400 سال آیا ما نسبت به ادامه دادن راه این بزرگوار وظیفه نداریم.

امام جمعه تویسرکان با اشاره به وضعیت نامناسب ساختاری مدرسه علمیه شیخ علیخان زنگنه گفت: آیا ما وظیفه نداریم حوزه معرفت‌شناسی را چه سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری ادامه بدهیم.

وی با اشاره به اینکه چرا برخی‌ از مسئولان امر احساس مسئولیت نمی‌کنند، اظهار داشت: چند سال گذشته امور مقدماتی و اولیه ساخت مدرسه جدید علمیه برادران پس از طی پروسه شش ماه انجام شد و قول آغاز ساخت و ساز این محل در سفر ریاست جمهوری داده شده است اما تاکنون هیچ کاری صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان امر زمین برای امور‌ دیگر در هکتارهای بسیار بالا دارند اما برای حوزه علمیه کوتاهی می‌کنند، گفت: اینان چطور می‌خواهند پاسخ شهدا را بدهند چرا می‌توانند برای تیم فوتبال با یک حرکت، 2 میلیارد و 500 میلیون تومان بدهند، آقایان بدانند شهدا جواب این اعمال شما را از شما می‌گیرند.

ارزنده با اشاره به اینکه شهدا چراغ ما گمگشتگان دنیوی هستند، اظهار داشت: این شهدای گمنام تنها یک استخوان نیستند، بلکه تمام حقیقت و سراپا وجود پر نور رهبر ما هستند برای اینکه ما انسان‌های غرق در دنیای کنونی را به صراط مستقیم هدایت کنند.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول