اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان جنوبی مطرح کرد

جای خالی خیابانی به نام شهدای موتلفه در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان جنوبی همزمان با سالروز شهادت شهدای حزب موتلفه اسلامی گفت: جای خیابانی به نام شهدای موتلفه در استان خالی است.

جای خالی خیابانی به نام شهدای موتلفه در خراسان جنوبی

حجت‌الاسلام محمد‌علی تابعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند همزمان با سالگرد شهادت شهدای حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه حزب موتلفه اسلامی از سابقه طولانی، عقبه سنگین و تاریخی برخوردار است، اظهار کرد: تاثیرگذاری حزب موتلفه اسلامی تنها به بعد از انقلاب بر نمی‌گردد بلکه تاثیرگذاری حزب موتلفه که نخست به عنوان گروه موتلفه اسلامی مطرح بود و بعد به عنوان جمعیت موتلفه و اکنون به عنوان حزب موتلفه اسلامی مطرح شده بسیار زیاد است.

وی با اشاره به اینکه بعد از تعطیل شدن حزب جمهوری اسلامی، حزب موتلفه اسلامی با نظر امام (ره) مرحله بعدی کار خود را آغاز کرد، گفت: در این مرحله با توجه به اینکه این حزب در چارچوب جمهوری اسلامی ایران فعالیت داشت باید مجدد اقدام به کادرسازی می‌کرد و می‌توانست به صورت فراگیر در برون و درون تشکیلاتی داشته باشد.

تابعی با بیان اینکه با گذشت دو دهه از تشکیل حزب موتلفه اسلامی با شرایط جدید فعالیت‌ها و تاثیرگذاری این حزب در حوزه کارسازی و تشکیلاتی کاملا مشهود است، افزود: از نظر تشکیلاتی می‌توان گفت که موتلفه تنها حزبی است که به صورت رسمی در همه نقاط کشور دفتر دارد و فعالیت می‌کند.

وی حزب موتلفه اسلامی را مستقل دانست و تصریح کرد: این حزب سعی کرده که خود را در مجموعه نیروهای درون انقلاب و پیرو فرامین امام خمینی (ره) و رهبری ببیند و در این راستا حرکت کند.

دبیر حزب موتلفه خراسان جنوبی با بیان اینکه آهنگ ورود حزب موتلفه اسلامی به جریانات کشور ولایی است، افزود: فعالیت‌های حزب موتلفه در چارچوب ولایت و فرامین رهبری بوده و در مسیر خط ولایت فقیه حرکت می‌کند.

تابعی ادامه داد: فعالیت‌های حزب موتلفه در برگیرنده مصالح نظام و انقلاب اسلامی بوده و بیشتر به دنبال جمع کردن منافع جمعی در کشور است و به همین منظور در بسیاری از جریانات که حزب موتلفه وارد می‌شود به صورت تک‌محوری نیست بلکه بیشتر خود را در جمع مردم تعریف کرده است.

وی با اشاره به اینکه حزب موتلفه در بسیاری از ابعاد کشور مانند انتخابات فعالیت می‌کند، گفت: بعد از انتخابات حزب موتلفه اسلامی با رایزنی‌ها و حتی نشست‌هایی که با علما، نخبگان، ائمه جمعه در استان‌ها و نیروهای سیاسی تاثیرگذار برگزار می‌کند در راستای اهداف نظام و فرامین رهبری حرکت کرده است.

*حفظ نیروهای انقلاب مهم‌ترین وظیفه حزب موتلفه است

دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه حفظ نیروهای انقلاب مهم‌ترین وظیفه حزب موتلفه اسلامی است، افزود: فعالیت‌های حزب موتلفه اسلامی در کشور زیاد بوده و وحدت و همدلی بین نیروهای ارزشی و انقلاب از اهمیت بالایی برخوردار است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

تابعی با اشاره به اینکه هنوز در ابعاد مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حزب موتلفه اسلامی شناخته شده نیست، گفت: دلیل این ناشناخته ماندن در همه ابعاد و در بین همه مردم در سطح کشور کمبود امکانات و فضایی است که در دست حزب موتلفه اسلامی است.

وی ادامه داد: همه مردم در نقاط کشور شاید حزب موتلفه را نشناسند اما حزب موتلفه در بین نخبگان، خواص، علما، اساتید و دانشگاه‌ها به خوبی شناخته شده است.

دبیر حزب موتلفه خراسان جنوبی با بیان اینکه تنها احزاب امروز بر افکار مردم تاثیرگذار نیستند، افزود: جریان‌های مختلفی در کشور وارد عرصه شد‌ه‌اند و هر جریان با توجه به توان و فعالیت خود تاثیرگذاری دارد که تاثیرگذاری حزب موتلفه تا به اینجا بسیار عالی بوده است.

تابعی با اشاره به اینکه نگاه به شهدای موتلفه اسلامی یک نگاه حزبی است، گفت: مسئولان امر به ویژه مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران نگاه ارزشی به شهدای حزب موتلفه اسلامی ندارند و این نشان مظلومیت این شهداست.

وی با بیان اینکه هنوز حزب در کشور اسلامی به عنوان یک نهاد ارزشی شناخته نمی‌شود، گفت: اگر چه کسانی در کشور با احزاب مخالف هستند اما همان کسانی که مخالف تشکیل حزب هستند سریع‌تر احزاب را تشکیل می‌دهند.

*بی‌مهری بنیاد شهید نسبت به شهدای حزب موتلفه 

دبیر حزب موتلفه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حزب موتلفه دنبال قدرت گرفتن نیست، افزود: بسیاری از دولت‌ها در ابتدای فعالیت با تشکیل احزاب مخالف هستند و بعد از به دست گرفتن قدرت کشور می‌بینیم که احزابی را در بدنه خود تشکیل می‌دهند.

تابعی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به شهدای حزب موتلفه بی‌مهری زیادی کرده است، گفت: در راستای برگزاری جلسات شهدای حزب موتلفه اسلامی به بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی بارها مکاتبه شده که هیچ توجهی از سوی این سازمان صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: تا به حال سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی جلسه‌ای در ارتباط با شهدای حزب موتلفه اسلامی برگزار نکرده است و حتی در جلساتی که از آن‌ها دعوت شده، شرکت نکرده‌اند.

تابعی با طرح سؤالی مبنی بر اینکه چرا هنوز نام خیابان و پارکی به نام شهدای حزب موتلفه اسلامی در استان گذاشته نشده است، افزود: نگاه حزبی و همچنین نگاه‌های بسته مسئولان امر در مورد شهدای موتلفه اسلامی مانع از گذاشتن اسامی خیابان‌ها و یا پارکی در استان به نام این شهدا شده است.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد شهدای حزب موتلفه اسلامی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری شهدای حزب موتلفه را "نورالله فی‌الظلمات‌الارض" یعنی نور خدا در تاریکی زمین معرفی کرده‌اند.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول