اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مقام معظم رهبری در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد

حمایت همه جانبه از رهبری مهمترین وظیفه مجلس خبرگان

خبرگزاری فارس: نماینده مقام معظم رهبری در وزارت جهاد کشاورزی گفت: مهمترین وظیفه مجلس خبرگان رهبری حمایت همه جانبه و پشتیبانی همه جانبه از رهبر معظم انقلاب است.

حمایت همه جانبه از رهبری مهمترین وظیفه مجلس خبرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله حسن عالمی در نشست خبری که صبح امروز در مکان سالن کنفرانس هتل تارا مشهد برگزار شد، با بیان اینکه ولایت‌فقیه استمرار حرکت انبیاء است، اظهار کرد: همان‌طور که امام راحل(ره) بنیانگ‌ذار جمهوری اسلامی در جایگاه ولایت‌فقیه همواره تأکید داشتند در قرآن نیز خداوند راجع‌ به کسانی که می‌خواهند مبلّغ رسالت‌های دینی و الهی باشد به صورت مکرر آورده است.

نماینده مقام معظم رهبری در وزارت جهاد کشاورزی افزود: نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری وظیفه دارند کسی که مبلّغ رسالت‌های دینی و الهی است و در نزد مردم نیز مقبولیت دارد را در جایگاه ولایت‌فقیه قرار دهد و در عین حال بر تمام فقها و علمای اسلام واجب است که از ولی‌امر مسلمین و ولی‌فقیه تبعیت کند.

وی با بیان اینکه تبعیت از ولی‌فقیه تبعیت از رسول خدا خاطرنشان کرد: رسالت‌های فقیه در زمان غیبت رسالت‌های اولیاء و انبیاء خداست و مجلس خبرگان رهبری در راستای تعیین این شخصیت باید همواره توجه بسیار زیادی داشته باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا در قانون اساسی تأکید شده از بین فقیهان واجد‌الشرایط فردی را برای این جایگاه انتخاب کنند که نسبت به همه مسائل و شئون سیاسی کشور بصیر‌تر باشد و در مدیریت تواناتر باشد و هم‌چنین در تعیین نیازهای جامعه اسلامی در موضوعیت رهبریت سیاسی، اجتماعی، دینی و علمی کشور نیز توانا باشد که این فرد را مجلس خبرگان رهبری به جامعه اسلامی معرفی می‌کند.

آیت‌الله عالمی در ادامه با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری متشکل از مجتهدینی در حد اجتهاد شکل گرفته است اذعان داشت: نمایندگان این مجلس از مجتهدینی در حد اجتهاد شکل گرفته که می‌توانند مسائل علمی و اسلامی را از منابع دینی استنباط کنند، بنابراین این مجلس قدرت علمی و قدرت قانونی را برای تشخیص فردی برای این جایگاه دارد.

وی با اشاره به این مطلب که حمایت از جایگاه ولایت‌فقیه از مهمترین وظایف نمایندگان مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: علاوه بر اینکه تعیین رهبری برعهده مجلس خبرگان رهبری است، حمایت همه جانبه و نظارت بر دوام شرایط نیز برعهده مجلس خبرگان رهبری است و در این راستا در مجلس خبرگان کمیسیونی به نام کمیسیون تحقیق برای نظارت بر دوام شرایط فعال است که در گزارش‌های سالانه به بحث و گفت‌وگو در ارتباط با نظارت و حمایت از این جایگاه می‌پردازد.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف مهم مجلس خبرگان رهبری تقویت این جایگاه است، چرا که در این راستا تجمیع هجمه‌های دشمن به این جایگاه کاهش پیدا می‌کند و حتی اگر نمایندگان این مجلس با اقتدار بیشتری حرکت کنند، هجمه‌های دشمن کاملاً خنثی می‌شود و نقاط ضعف که مدنظر دشمنان انقلاب و اسلام است به نقاط قوت تبدیل می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در امور اراضی کشور در ادامه سخنانش با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: باید از مردم قدردانی کرد که با تبعیت از ولایت‌فقیه و تبعیت از بیان مقام معظم رهبری در راهپیمایی 22 بهمن حضور گسترده‌ای داشتند و در حال حاضر ملت ایران پی‌ بردند که بسیاری از برکات جمهوری اسلامی ناشی از حضور همه‌ جانبه و جانانه خودشان در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی کشور است و این منجر می‌شود که راه انقلاب باز شده و مسئولین نظام بیش از گذشته خدمات را بهتر و بیشتر ارائه دهند.

وی با بیان اینکه جلوگیری از انحرافات در جامعه از وظایف اصلی رهبری است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این 20 سال اهتمام ویژه‌ای به این وظیفه داشتند و امروزه می‌بینیم ایشان همواره از تأثیرگذاری انحرافات از سوی دشمنان در جامعه جلوگیری می‌کنند.

آیت‌الله عالمی با تأکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات پیش‌ رو یادآور شد: سراسر سال 88 و 89 مملو از حرکت‌های ضد انقلابی در خارج کشور و در داخل کشور بود و مردم به این نتیجه رسیدند که باید در انتخابات ۹90 حضوری گسترده‌تر حتی از انتخابات 88 داشته باشند، چرا که حضور مردم در انتخابات تأثیر بسیار خوب و شگرفی در نگاه مردم مسلمان دنیا و مستضعفین دنیا به جمهوری اسلامی ایران می‌گذارد.

وی در ادامه با اشاره به بخش روحانیت در نظام جمهوری اسلامی گفت: روحانیون پس از انقلاب و قبل از آن در انقلاب اسلامی همواره نقش بسیار تأثیرگذاری در حرکت‌های انقلابی و بیداری اسلامی داشته‌اند و اگر امروز شاهدیم که در دنیا حرکت‌های بیداری اسلامی شکل گرفته یکی از ارکان اصلی این حرکت‌ها نقش روحانیون بوده است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول