اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی گیلان خبر داد

ایجاد 26 هزار مشاغل خانگی در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی گیلان از ایجاد 26 هزار و 133 مشاغل خانگی با پرداخت تسهیلات 78 میلیارد و 400 میلیون تومان در این استان خبر داد.

ایجاد 26 هزار مشاغل خانگی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، خلیل حنیف عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال گیلان با اشاره به پرداخت تسهیلات خانگی از طریق 11 دستگاه اجرایی اظهار کرد: یک سوم تسهیلات با 9 هزار و 375 مورد در اختیار کمیته امداد قرار گرفته است.

وی به پرداخت بیش از 57 میلیارد تومان تسهیلات برای 19 هزار و 298 مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: 50 درصد تسهیلات به دیگر دستگاه‌ها تعلق گرفته است.

حنیف مجموع ایجاد اشتغال خانگی گیلان را 74 درصد دانست و تصریح کرد: 38 میلیارد تومان در بحث کسب و کار خرد از طریق کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت گرفته و از این میزان 84 درصد جذب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان عملکرد بانک‌های استان برای مشاغل خانگی را 116 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تسهیلات مذکور برای 29 هزار و 973 مشاغل خانگی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه 23 هزار و 788 مورد با 88 میلیارد تومان پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: میانگین پرداخت بانکی به طرح‌ها 79 درصد بوده است.

حنیف مجموع پرداختی بانکی‌ها را 76 درصد ذکر کرد و افزود: بانک ملی 95 درصد عملکرد را داشته است.

این مسئول با اشاره به رتبه نخست استان در بحث مشاغل خانگی در کشور، اذعان کرد: ایجاد مشاغل خانگی اقشار ضعیف جامعه را هدف قرار داده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان نیز در جلسه کارگروه اشتغال گیلان به عملکرد حوزه معاونت اشتغال و خودکفایی این نهاد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ارتقای سطح آگاهی فرهنگی، علمی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای مددجویان از اهداف ایجاد مشاغل خانگی است.

حسین علی‌محمدی ایجاد فرهنگ کار و تلاش در مددجویان برای رسیدگی به وضعیت آنها را از دیگر اهداف ایجاد مشاغل خانگی دانست و تصریح کرد: شناسایی مددجویان مستعد و ارتقای سطح آگاهی‌های علمی، مهارت و توان اجرایی آنها از برنامه‌های ایجاد مشاغل خانگی در کمیته امداد است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول