اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل روند کند پرداخت تسهیلات در کهگیلویه و بویراحمد

متقاضیان وام مشاغل خانگی و بانک‌ها به استانداری فراخوانده شدند

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد شدید از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی از رؤسای برخی شعب بانک‌ها در این استان خواست به همراه پرونده‌های اشتغال‌زایی در محل استانداری پاسخگوی مردم باشند.

متقاضیان وام مشاغل خانگی و بانک‌ها به استانداری فراخوانده شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد عصر امروز در نشست شورای اشتغال این استان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانکی برگزار شد، اظهار کرد: گاهی اوقات چیزهایی در این استان می‌بینیم که در هیچ کجای دیگر این کشور دیده نمی‌شود که یکی از آنها همین عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به مردم است.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در همه جای این کشور برای پرداخت 10 میلیون تومان تسهیلات به مردم یک ضامن از سوی بانک‌ها مطالبه می‌شود ولی در اینجا برای پرداخت 3 میلیون تومان به انسان‌های محروم برای دست و پا کردن یک شغل ساده به دو ضامن هم راضی نمی‌شوند.

* وقتی استاندار به مانند گذشته لبخند نزد

نیکزاد که در این نشست به مانند گذشته هیچ لبخندی بر لب نداشت و به صورت جدی این موضوع را از مسئولان بانک‌ها مطالبه می‌کرد، بیان داشت: متاسفانه بعد از تعطیلی‌های نوروزی و سایر ایام تعطیل که در کشور ما از گذشته تا به حال یک تا دو ماه از سال بوده، به فکر تقدیر و تجلیل از خودمان بوده‌ایم که باید یک روز برای همیشه این تقدیر و تجلیل‌ها را کنار گذاشت و به فکر مردم بود.

وی گفت: دلیل پرداخت نکردن تسهیلات از سوی بانک‌ها به متقاضیان اشتغال‌زایی و مشاغل خانگی در این استان را به درستی درک نکرده‌ام و نمی‌دانم چرا در استان‌های برخوردار این کار در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود ولی در استان ما اینقدر مردم را معطل می‌کنیم.

* با حضور مردم و بانک‌ها در استانداری معلوم می‌شود کدام طرف در فکر اذیت کردن است

نیکزاد با بیان اینکه هر روزه باید جوابگوی خیل متقاضیان وام مشاغل خانگی در این استان باشیم، تصریح کرد: از فردا دوم خرداد بانک‌ها موظف هستند همه پرونده‌های مشاغل خانگی را به همراه یک مامور بانک به استانداری بفرستند تا با حضور متقاضیان مرکز استان در استانداری معلوم شود که مردم مشکل‌ساز بوده‌اند یا بانک‌ها برای مردم مشکل ایجاد می‌کنند.

این مسئول افزود: با این کار مشخص می‌شود که آیا مردم و متقاضیان در این میان خواسته‌های غیر منطقی دارند یا اینکه بانک‌ها کاهلی و سستی در این راه به خرج می‌دهند.

استاندار خاطرنشان کرد: اگر در این روش به خواسته خود رسیدیم به فرمانداران خود در شهرستان‌ها دستور می‌دهیم این موضوع را اینچنین پیگیری کرده و اجازه ندهند با وقت و انرژی و احساسات مردم اینگونه رفتار شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول