اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کار و خدمات اشتغال شهرستان سمیرم خبر داد

صدور بیش از 3 هزار مجوز مشاغل خانگی در سمیرم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کار و خدمات اشتغال شهرستان سمیرم گفت: در سال گذشته بیش از 3 هزار و 111 مجوز مشاغل خانگی در سمیرم صادر شده است.

صدور بیش از 3 هزار مجوز مشاغل خانگی در سمیرم

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، غلامرضا قائدیها پیش ‌از ظهر در نشست کارگروه اشتغال شهرستان سمیرم از محقق شدن 103 درصد تعهدات اشتغال در این شهرستان خبر داد و گفت: یک هزار و 200 نفر داوطلب سمیرمی در آزمون استخدامی دستگاه‌های استان ثبت‌نام کرده‌اند که این آزمون روز جمعه هم‌زمان با استان در محل دانشگاه پیام‌نور سمیرم برگزار می‌شود.

وی بیکاری را منشأ بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی دانست و افزود: اشتغال یکی از نیازهای اساسی جوانان است که باید وارد بازار کار شوند و این جز با یک حرکت جهادی امکان‌پذیر نیست.

فرماندار سمیرم اظهار داشت: توسعه شهرستان در گرو جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال است و از این‌رو دستگاه‌های اجرایی باید بستر ایجاد اشتغال در شهرستان را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: بسیاری از ادارات و دستگاه‌های اجرایی همکاری و مشارکت خوبی در زمینه ایجاد اشتغال داشته‌اند به تعهدات اشتغال خود عمل کرده‌اند که مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

*ممنوعیت ورود اتباع افغانی به سمیرم

قائدیها از ممنوعیت ورود اتباع افاغنه در سمیرم خبر داد و اظهار داشت: براساس ابلاغ استانداری اصفهان، ورود اتباع افغانی به شهرستان‌های سمیرم، سمیرم سفلی، نطنز، فریدن، فریدون‌شهر، گلپایگان و خوانسار ممنوع شده است.

به گزارش فارس، در ادامه رئیس اداره کار و خدمات اشتغال شهرستان سمیرم بیشترین تعهد تحقق اشتغال در این شهرستان را مربوط به اداره صنعت و معدن و کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دانست و گفت: در سال گذشته 3 هزار و 111 مجوز اشتغال در این شهرستان صادر شده است.

سیدمهدی قائم‌مقامی اضافه کرد: 982 مجوز برای متقاضیان در بخش اداره صنعت و معدن، 910 معرفی کمیته امداد امام خمینی(ره)، 843 معرفی مهررضا(ع)، 241 جهاد کشاورزی، بیش از 300 مجوز فنی و حرفه‌ای، 152 مجوز در بخش میراث فرهنگی صادر شده است.

وی ادامه داد: صدور مجوز هم‌چنان ادامه دارد و چنانچه شخصی تقاضایی داشته باشد می‌تواند درخواست دهد.

رئیس اداره کار و خدمات اشتغال شهرستان سمیرم تصریح کرد: در حال حاضر تسهیلات اشتغال در غالب مشاغل خانگی، خوداشتغالی و تسهیلات بنگاه‌های زودبازده به متقاضیان اشتغال پرداخت می‌شود.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم با 105 هزار جمعیت در چهار بخش، 120 روستا و چهار شهر سمیرم، کمه، حنا در 165 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول