اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌مقدم خبر داد

اختصاص 100 میلیارد تومان برای تجهیزات دفاعی مرزها

خبرگزاری فارس: فرمانده ناجا شرق کشور را در اولویت اختصاص اعتبارات دانست و گفت: امسال 100 میلیارد تومان برای تهیه تجهیزات مرزبانی و اقلام دفاعی مزرها اختصاص یافته است.

اختصاص 100 میلیارد تومان برای تجهیزات دفاعی مرزها

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد اسماعیل احمدی‌مقدم ظهر امروز در حاشیه نشست با فرماندهان مرزبانی خراسان‌شمالی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد جلوگیری از نصب تجهیزات ماهواره، اظهار کرد: خوشبختانه طی یک سال اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی در این زمینه به دست آمده و در اکثر استان‌های کشور موارد استفاده از ماهواره به صفر رسیده است.

وی افزود: البته در تهران و برخی از شهرهای بجنورد مواردی دیده می‌شود و افراد متجری هستند که با وجود تذکر و جمع آوری ماهواره همچنان این موضوع را تکرار می‌کنند.

احمدی‌مقدم گفت: به نظر می‌رسد رویکرد این افراد متخلف در راستای ضعیف‌کردن مجازات‌هاست، لذا باید دستگاه قضایی برخورد شدیدتری با این افراد داشته باشد.

وی با اشاره به ممنوعیت نصب تجهیزات ماهواره‌، بر اساس قانون تصریح کرد: از آنجایی که این مهم مشهود باشد، نیروی انتظامی وظیفه دارد با آن مقابله و برخورد کند و وظیفه ضابطی خودش را انجام دهد.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی همراهی مردم در اجرای طرح جلوگیری از نصب تجهیزات ماهواره‌ای را مثبت خواند و گفت: رسانه ملی نیز با انجام اقدامات ایجابی توانسته نیازهای مردم را در بحث فیلم‌ها، خبر و ... رفع کند.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی در مورد برنامه نیروی انتظامی برای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در فصل تابستان افزود: با توجه به در پیش بودن فصل تابستان و سفر مردم و همچنین استفاده بیشتر مردم از بوستان‌ها، پلیس نیز همگام طرح‌هایی را برای تأمین امنیت به اجرا در می‌آورد.

احمدی‌مقدم با اشاره به اینکه نیروی انتظامی برای امنیت راه‌ها و شهرها در طول تابستان تلاش خواهد کرد، گفت: نیروی انتظامی در این راستا با افراد متجری که مخل نظم و امنیت باشند، برخورد می‌کند تا امنیت در طول تابستان برای هم‌وطنان و شهروندان فراهم شود.

وی همچنین امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه عمومی عنوان کرد و افزود: نیروی انتظامی در پیشبرد طرح‌ها از پیشنهادات نخبگان استقبال می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی همچنین با بیان اینکه سطح پیشرفت‌ها در مورد اجرای طرح‌ها در مرزها از ابتدای آغاز برنامه چهارم تاکنون که حدود شش سال از آن مقطع سپری‌شده ارتقا یافته است، گفت: اگر سطح مطلوب 100 باشد، مرزها در شش سال قبل نمره 32 را داشتند و اکنون به 64 رسیده‌اند که تا پایان برنامه پنجم باید به 80 درصد برسیم که نمره مطلوبی است.

وی اظهار کرد: به دلیل شرایط کنترل مرزها امکان کنترل صد درصدی آنها مشکل است زیرا بیش از سه هزار کیلومتر مرز آبی و خاکی در کشور وجود دارد.

احمدی‌مقدم با اشاره به افزایش اعتبارات مرزها گفت: امسال 103 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی از سوی وزارت کشور پیش‌بینی شده، همچنین بالغ بر 100 میلیارد تومان برای تجهیزات مرزبانی و اقلام دفاعی اختصاص یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی همچنین با اشاره به وجود 301 کیلومتر مرز بین‌المللی در خراسان شمالی با ترکمنستان گفت: خوشبختانه مرزهای خراسان شمالی مرزهای بسیار امنی است.

وی ثبات در کشور ترکمنستان و اهتمام این کشور به امنیت مرزها را از جمله این دلایل برشمرد و افزود: البته تلاش‌های همکاران ما در سپاه، اطلاعات، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و شورای تأمین نیز در این زمینه بسیار مهم بوده است، البته مشارکت مردم را در امنیت مرزها به صورت جدی داشته‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ادامه داد: طی ماه‌های گذشته در سطح مرزهای استان خراسان‌شمالی در زمینه جرائمی مثل تجاوز مرزی، جرم مرزی صفر بوده است.

وی در عین حال وجود نواقصی در مرزهای استان مثل راه‌های مرزی، دور بودن پاسگاه‌های مرزی نسبت به نقطه صفر مرزی را از مشکلات برشمرد و گفت: با این وجود برنامه‌ریزی شده و ساختار جدیدی برای مرزبانی استان که از دو سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده تدوین شده است که طی دو ماه آینده ابلاغ خواهد شد.

احمدی‌مقدم تلاش برای رفع مشکل استقرار و مکان فرماندهی مرزبانی را از اولویت‌ها برشمرد و افزود: اعتبارات خوبی به تدریج به استان برای رفع این مشکلات اختصاص یافته است.

وی اولویت اختصاص اعتبارات را به دلیل وجود شرارت‌ها و فعالیت قاچاقچیان در شرق کشور دانست و گفت: ان‌شاءالله در طول برنامه پنجم برنامه‌ریزی شده تا پاسگاه‌ها و راه‌های مرزی و واحدهای مرزبانی در استان خراسان‌شمالی تکمیل شود.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول