اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اجرای طرح پزشک خانواده

ماهانه 2 میلیارد تومان به پزشکان یزدی پرداخت می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: اعتبارات طرح پزشک خانواده بسیار بالاست به نحوی که تنها در استان یزد آن هم در سطح اول اجرای طرح، فقط ماهانه دو میلیارد تومان به پزشکان پرداخت می‌شود.

ماهانه 2 میلیارد تومان به پزشکان یزدی پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدجلیل میرمحمدی ظهر امروز در نشست خبرنگاران با معاون سیاسی استاندار یزد و مدیران حوزه بهداشت و درمان استان یزد با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده اظهار داشت: تاکنون 400 پزشک عمومی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که یزد در این زمینه رتبه نخست کشور را داراست.

وی با بیان اینکه برای انتخاب پزشکان در اجرای این طرح، گزینشی مدنظر نیست، افزود: هر پزشک عمومی دارای مطب می‌تواند در این طرح شرکت کند.

میرمحمدی عنوان کرد: اگر این طرح به درستی اجرا شود و بیمه‌ها همان‌گونه که تا اکنون پای کار بوده‌اند، همچنان حمایت خود را از این طرح انجام دهند، راه درمان بسیاری از مشکلات هموار و راه ورود بسیاری از بیماری‌ها مسدود می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در مورد اعتبارات این طرح نیز اظهار داشت: اعتبارات این طرح به حدی بالاست که تنها در مرحله اول اجرای طرح، تنها در استان یزد برای پزشکان ماهانه دو میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

میرمحمدی با بیان اینکه مطالبه بیشتر مردم و حتی رسانه‌ها در بخش درمان است، افزود: مردم کمتر به دنبال بهداشت و پیشگیری هستند اما حرف اول پزشک خانواده پیشگیری است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد عدم وجود اسکن قلب در بیمارستان‌های دولتی یزد اظهار داشت: بخش اسکن قلب امسال در بیمارستان شهید صدوقی یزد راه‌اندازی می‌شود.

میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد شیوع تب کریمه کنگو در یزد بیان کرد: سال گذشته هفت مشکوک به بیماری و دو کشته در یزد داشتیم اما امسال تاکنون پنج بیمار مشکوک شناسایی شده‌اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه 95 درصد پزشکان فعال استان یزد، بومی این استان هستند، گفت: در یزد 389 متخصص، 53 فوق تخصص و 828 پزشک عمومی در حال فعالیت هستند.

میرمحمدی همچنین با اشاره به حمایت دانشگاه علوم پزشکی از بیماران خاص عنوان کرد: ام.اس، تالاسمی، سرطان، بیماران دیالیزی و پیوندی جزو بیمارهای خاص محسوب می‌شوند.

وی افزود: در استان یزد سال گذشته 300 بیمار سرطانی تخفیف دارویی گرفتند ضمن اینکه تاکنون 400 پیوند کلیه در استان یزد انجام شده است.

میرمحمدی آمار بیماران ام.اس را 350 نفر، تالاسمی 110 نفر و بیماران دیالیزی را 300 نفر اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به پدیده زیرمیزی در میان پزشکان عنوان کرد: این پدیده در میان پزشکان یزد بسیار نادر است اما از مردم می‌خواهیم در صورتی که با چنین مورد برخورد داشتند، برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در روند درمان، حتی دو تا سه ماه بعد از اینکه کلی کارهای درمانی آنها انجام شد، نام پزشک را به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کنند تا برخورد قانونی با پزشک متخلف صورت گیرد.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: مردم اطمینان داشته باشند نه تنها با پزشک خاطی برخورد می‌شود و پول مردم به آنها بازگردانده می‌شود، بلکه دانشگاه علوم پزشکی یزد خود شاکی پزشکانی که زیرمیزی دریافت می‌کنند، خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به پزشکان آن‌کال که در بیمارستان حضور پیدا نمی‌کنند، افزود: اگر پزشک آن‌کال پس از تماس در بیمارستان حاضر نشد، مرتکب تخلف و جرم شده و با وی برخورد قانونی می‌شود.

میرمحمدی یادآور شد: رزیدنت‌هایی که ترم چهارم هستند، در مدت کوتاهی تخصص می‌گیرند بنابراین در بیشتر موارد با حضور آنها نیازی به پزشک آن‌کال نیست.

این نشست با میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار شد.

انتهای پیام/و10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول