اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل آبفار کرمان خبر داد

اختصاص 790 میلیارد ریال برای تأمین آب‌ روستاهای‌ کرمان

خبرگزاری فارس: مدیر‌عامل آب و فاضلاب روستایی ‌استان کرمان گفت: برای تأمین آب شرب ‌روستایی و اجرای طرح‌های آبرسانی ‌به روستاهای استان کرمان مبلغ 790 میلیارد ریال اختصاص یافت.

اختصاص 790 میلیارد ریال برای تأمین آب‌ روستاهای‌ کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، علی رشیدی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی شهرستان سیرجان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 70 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان کرمان از سیستم لوله‌کشی آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

وی کل روستاهای بالای 20 خانوار استان را یک هزار و 636 روستا عنوان کرد و افزود:‌ کرمان پهناورترین استان کشور است و 5 هزار و 920 روستا یعنی معادل 10 درصد روستاهای کشور را دارا است.

رشیدی ابراز داشت: با اختصاص 790 میلیارد ریال برای طرح‌های تامین و توزیع آب سالم‌، اصلاح شبکه‌های آب و طرح‌های آبرسانی در سال‌جاری 79 طرح روستایی در بخش آب و فاضلاب به مناقصه رفت.

وی تصریح کرد: هم اکنون در 637 روستا به طور همزمان طرح‌های یاد شده در حال اجرا است. 

رشیدی از اختصاص 260 میلیارد ریال نیز به حوزه آب روستایی سیرجان خبر داد و گفت: این اعتبارات نیز ‌سال‌جاری در بخش‌های احداث مخازن آب روستایی‌، تأمین آب مجتمع‌های روستای و اجرای شبکه‌های آبرسانی انجام می‌شود.

وی بر صرفه‌جویی آب با توجه به خشکسالی‌ها تأکید کرد و از روستاییان خواست برای تأمین آب شرب خود صرفه‌جویی کنند.

مهدی نصرت‌آبادی مسئول آب و فاضلاب روستایی شهرستان سیرجان نیز در این بازدید اظهار داشت: سال جاری طرح آبرسانی به 28 روستا به وسیله عملیات لوله‌گذاری در حال انجام است که با اتمام آن در شش ماهه ‌سال جاری 9 هزار و 500 نفر از آب شرب بهداشتی از طریق سیستم لوله‌کشی برخوردار می‌شوند.

وی از اجرای خط انتقال آب و آبرسانی به طول 65 کیلومتر در روستاهای سیرجان خبر داد و گفت: با اعتبار تخصیص یافته پنج مخزن تامین آب با حجم یک هزار متر‌مکعب در حال احداث است و روستاهای بیدخواب‌، باغ خشک‌، تکزه‌، توتوئیه‌، مجتمع‌های قاسم‌آباد‌، ملک‌آباد‌، دارستان‌، چاه زهرا و کفه مور با جمعیت 5 هزار نفر در طرح آبرسانی قرار گرفتند.

نصرت‌آبادی افزود: تمام‌ روستاهای سیرجان از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند و 32 روستا هم در طرح آبرسانی سیار با هدف تأمین آب سالم قرار دارند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول