اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای کامل این پروژه‌های آب‌رسانی بردسکن

75 درصد عشایر بردسکن از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور عشایر بردسکن گفت: با اجرای کامل این پروژه‌های آب‌رسانی بردسکن، 75 درصد عشایر از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

75 درصد عشایر بردسکن از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند

علی‌اکبر خاکشور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسکن، اظهار داشت: این دو پروژه شامل اجرای پروژه داخلی مجتمع بعثت محمد زور آب با مبلغ 700 میلیون ریال و انتقال آب به کلاته برق با مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون ریال است.

رئیس اداره امور عشایر بردسکن با بیان اینکه پروژه آب‌رسانی بعثت محمد زور آب شامل تأمین آب شرب هشت محله عشایری است، ادامه داد: این پروژه یکی  از بزرگ‌ترین پروژه‌های آب‌رسانی سطح استان است که شامل 122 کیلومتر خط انتقال و 10 کیلومتر شبکه داخلی است.

خاکشور با بیان اینکه تاکنون مبلغ 14 میلیارد و 100 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و خشک‌سالی در پروژه آب‌رسانی بعثت هزینه شده، اظهار داشت: با اجرای کامل این پروژه و با توجه به اجرای پروژه‌های سال‌های گذشته، در حدود 75 درصد عشایر از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

این مسئول گفت: مسئولان استانی و شهرستان نسبت به تخصیص اعتبار لازم به منظور تأمین آب شرب بهداشتی مناطق عشایری قاسم‌آباد، شلاقه، علی‌پلنگ، بالاجو، چشمه هادی در شهرستان بردسکن و منطقه رحیم‌آباد (گندم بر) در شهرستان کاشمر اقدام کنند تا بتوانند از این نعمت برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد : با آغاز به کار دولت نهم و دهم تاکنون مبلغ 18 میلیارد و 675 میلیون ریال اعتبار به جامعه عشایری شهرستان‌های بردسکن و کاشمر اختصاص یافته که این رقم نسبت به اعتبارات سال‌های ما قبل رشد چشمگیری داشته است.

خاکشور ادامه داد: در زمینه تهیه زیرساخت در مناطق عشایری شامل برق، تلفن، آب شرب و راه مناسب خوب عمل شده و کارهای عمرانی مناسبی انجام گرفته است.

رئیس اداره امور عشایر بردسکن یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه عشایری را کم‌توجهی به مسائل حوزه فرهنگی عنوان کرد و گفت : ضرورت توجه ویژه مسئولان به این حوزه احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اغلب مناطق عشایری فاقد مسجد، خانه عالِم و کتابخانه است و در تعدادی از مناطق عشایری پخش برنامه‌های صدا و سیما دارای مشکل است، گفت: اگر چه با همت این اداره و سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی در دهه اول محرم و ماه رمضان در مناطق عشایری، روحانی اعزام می‌شود، اما در سایر ایام سال و مناسبت‌های مختلف این عزیزان از نعمت وجود روحانی و مبلغ دینی بی‌بهره‌اند.

این مسئول ابراز داشت: عشایر غیور و فهیم شهرستان در تمام مراسم ملی از جمله انتخابات، راهپیمایی‌ها و حضور چشمگیری دارند به طوری که در روز قدس و روز 22 بهمن در دهستان درونه در راهپیمایی حضور یافتند و در انتخابات نیز بیش از 98 درصد عشایر شرکت کردند.

رئیس اداره امور عشایر بردسکن با اشاره به آیین‌نامه ساماندهی عشایر، از تمام ادارات خواست نسبت به رفع مشکلات جامعه عشایری اقدام کنند و قسمتی از انتخابات عمرانی و فرهنگی خود را در مناطق عشایری صرف کنند.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول