اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان خبر داد

صدور پروانه بهره‌برداری اراضی زراعی و باغی گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع گیلان گفت: به‌زودی نخستین پروانه بهره‌برداری اراضی زراعی و باغی استان صادر می‌شود.

صدور پروانه بهره‌برداری اراضی زراعی و باغی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل آرمون ظهر امروز در مجمع سالانه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان اظهار کرد: سال گذشته این سازمان در راستای دستیابی به اهداف خود با نگاهی به برنامه‌های دولت و مصوبات قانونی که تدوین و ابلاغ می‌شود، برنامه‌ریزی‌هایی داشته است.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر مجلس مصوبات بسیار خوبی درباره واگذاری‌ تصدی‌های دولت برای مهندسی کردن کشاورزی داشته است، افزود: دولت طبق اصل 44 قانون می‌خواهد تصدی خود را به بخش خصوصی واگذار و به طرف مهندسی کردن بخش کشاورزی حرکت کند.

این مسئول از تدوین استانداردها در سازمان نظام مهندسی کشاورزی خبر داد و گفت: 313 تشکل حقوقی عضو سازمان نظام مهندسی استان هستند.

وی، ابراز کرد: در واگذاری‌ها شخص حقیقی پیش‌بینی نشده و باید به طرف تشکل‌های حرفه‌ای حرکت کنیم و فارغ‌التحصیلان کشاورزی تشکل‌های حقوقی را ایجاد کنند.

آرمون با اشاره به اینکه زیرساخت‌ سازمان نظام مهندسی فضای مناسبی را ایجاد کرده است، تصریح کرد: در بحث منابع انسانی با آموزش‌ها رتبه‌بندی شدند و پروانه اشتغال برای آنها صادر شده است.

وی به تشکیل 90 شرکت فنی‌مهندسی در دهستان‌های گیلان اشاره کرد و گفت: سال گذشته قانون افزایش بهره‌وری را داشتیم و فروش انواع نهاده‌های مورد نیاز کشاورزی توسط تشکل‌های کشاورزی قابل انجام است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان، اذعان کرد: در بحث قانون نظام جامع دامپروری کشور تمام پروانه‌ها صادر شده را به طرف سازمان نظام مهندسی کشاورزی هدایت کردند.

وی، از صدور قانون گلخانه‌ها توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان خبر داد و تصریح کرد: در مرحله آزمایش این قانون هستیم و آن را به تشکل‌های کشاورزی واگذار می‌کنیم.

آرمون نظارت بر مصرف بهینه سوخت واحدهای مرغداری گیلان را بر عهده سازمان مذکور عنوان کرد و افزود: 317 هزار بهره‌بردار باغی و زراعی در گیلان فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که دارای 10 هکتار باغ هستند و تا 100 هکتار باغ زیتون دارند اما برگه بهره‌بردار برای آنها صادر نشده است، طرح صدور پروانه زراعی و باغی گیلان اجرا می‌شود و در قالب یک تفاهم‌نامه کمیته‌ای تشکیل و تبدیل به دستورالعمل شده است که این امر انقلابی در بخش کشاورزی استان به وجود می‌آورد.

این مسئول اجرای طرح صدور پروانه بهره‌برداری اراضی زراعی و باغی گیلان را موجب هویت‌دار شدن این اراضی ذکر کرد و یادآور شد: به‌زودی نخستین پروانه بهره‌برداری اراضی و باغی در گیلان صادر می‌شود.

وی افزود: میانگین اراضی کشاورزی گیلان 7 دهم هکتار است و باید به دنبال افزایش بهره‌وری، بذر و نهال خوب باشیم.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول