اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

کاهش 25 درصدی صدور پروانه شکار در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از کاهش 25 درصدی صدور پروانه شکار در استان اردبیل خبر داد.

کاهش 25 درصدی صدور پروانه شکار در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار داشت: اهمیت محیط زیست به عنوان یکی از دغدغه‌های جامعه امروزی بر هیچ کس پوشیده نیست که در این زمینه جایگاه زیست سالم و کم دغدغه در عصر معاصر روشن‌تر از گذشته است و همه باید در این راستا به قوانین و مقررات پایبند بوده و احترام بگذاریم.

وی رعایت موازین زیست محیطی را سبب آرامی روحی و جسمی خواند و اضافه کرد: در طول تاریخ نظام‌های سرمایه‌داری، کاپیتالیستی و کمونیستی با جایگزین کردن بشر در رتبه و جایگاه امور الهی به صورت بی‌حساب و کتاب بر معضلات و مشکلات عرصه‌های طبیعی و زیست محیطی افزوده‌اند به طوری که امروز بشریت در سایه بی‌توجهی چنین نظام‌هایی دچار مشکلات متعدد زیست محیطی شده است.

این مسئول گرم شدن زمین، تخریب عرصه‌های طبیعی، وقوع حوادث غیرمترقبه و ... را از نشانه‌های آزمندی بشر در بهره‌برداری بی‌رویه از طبیعت توصیف کرد و بیان داشت: بشر با کنار گذاشتن مسئولیت خود که حفظ و صیانت از مواهب خدادادی بوده امروز به درد بی‌درمان گرفتاری‌های زیست محیطی و بروز پدیده‌های ناهنجار گرفتار شده است.

حمیدی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: مصرف بیش از حد منابع و ایجاد آلودگی در طبیعت از نشانه‌های مهم و قابل تامل در بروز مشکلات زیست محیطی امروز است به طوری که کشورهای غربی با 20 درصد جمعیت 50 درصد منابع جهانی را مصرف کرده و به آلودگی‌ها دامن می‌زنند.

وی نگاه همه جانبه دین اسلام را در حفاظت از محیط زیست و ارزشمند شمردن سه منشا حیات بشر آب، هوا و خاک را یادآور شد و تصریح کرد: در روایات و احکام اسلامی مراقبت و مواظبت از این سه عنصر مورد تاکید واقع شده به طوری که ما بعد از پیروزی انقلاب یک حرکت حفاظتی و صیانت از مواهب خدادادی را شاهد بودیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نامگذاری پنجم ژوئن مطابق با 16 خرداد را به عنوان روز محیط زیست یک حرکت ماندگار توسط سازمان ملل توصیف کرد و بیان داشت: هدف از نامگذاری این روز افزایش آگاهی مردم برای صیانت از محیط زیست و ترغیب مسئولان در برقراری تدبیر و حرکت صحیح در این زمینه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمیدی اظهار داشت: برابر اصل قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه‌ای همگانی است و اگر امسال روز محیط زیست به نام اقتصاد سبز نامیده شده اهمیت دادن به استفاده از منابع تجدیدپذیر در جامعه در عرصه تولیدات و توسعه صنعتی است.

وی کاهش استفاده از سوخت فسیلی، بهبود مصرف سوخت، بهینه‌سازی انرژی و توجه به مشاغل سبز را یادآور شد و گفت: ما اگر به اهمیت این موضوع توجه کنیم هم در منابع می‌توانیم صرفه‌جوئی را شاهد باشیم و هم بازیافت و تجدیدپذیری برخی منابع را در عرصه مصرف شاهد خواهیم بود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در پایان سخنان خود اذعان داشت: آموزش‌های محیط زیست مورد توجه و اهتمام مسئولان است و در کنار آن موضوع دفع اصولی و بهداشتی پسماندها، توسعه فضای سبز و همچنین جلوگیری از مصرف بی‌رویه منابع و مواهب خدادادی را در دستور کار قرار دادیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول