اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس نظام صنفی کشاورزی اصفهان خبر داد

صدور پروانه مصرف معقول آب برای کشاورزان حق‌آبه‌دار

خبرگزاری فارس: نایب رئیس نظام صنفی کشاورزی اصفهان گفت: باید مطابق آیین‌نامه توزیع عادلانه آب، پروانه مصرف معقول آب برای کشاورزان حق‌آبه‌دار صادر شود.

صدور پروانه مصرف معقول آب برای کشاورزان حق‌آبه‌دار

علی رضایی امروز در ‌گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان، در ارتباط با حق‌آبه کشاورزان اصفهانی گفت: با توجه به مشکل حق‌آبه کشاورزان اصفهانی و پی‌گیری‌های انجام شده، آنچه به دست آمده، آب کمی بوده که به کشاورزان تعلق گرفته و این میزان نیز، نیمی از حق‌آبه‌ای نیست که برای کشاورزان در نظر گرفته شده بود.

وی در ادامه افزود: کارشناسان آب منطقه‌ای اعلام کردند که به ازای هر یک میلی‌متر بارندگی، یک میلیون مترمکعب آب به پشت سد اضافه می‌شود، این در حالی است که طی سال‌های گذشته به دلیل خشک‌سالی، این میزان با بارندگی تأمین نشده است.

نایب رئیس نظام صنفی کشاورزی اصفهان در مورد سال زراعی 1391-1390 بیان داشت: در سال زراعی 1391-1390، یک میلیارد و 300 میلی‌متر بارندگی داشتیم که 900 میلیون مترمکعب آب متعلق به حق‌آبه‌داران 33 سهم زاینده‌رود است.

وی با اشاره به میزان سهم کشاورزان شرق اصفهان، تصریح کرد: کشاورزان شرق اصفهان 19 سهم از این 33 را دارا هستند و در سال زراعی 1391-1390، 450 میلیون مترمکعب آب از 900 میلیون مترمکعب به حق‌آبه‌داران داده نشده و تا آخر سال هم این میزان به آنها داده نمی‌شود.

رضایی ادامه داد: در این مورد پی‌گیر هستیم و باید این موضوع از طریق مراجع قضایی، برای احقاق حق، حق‌آبه‌داران دنبال شود.

وی در ارتباط با انتظارات کشاورزان اضافه کرد: انتظار حق‌آبه‌داران این است که حق‌آبه آنها بازگردد، با توجه به اینکه در سال گذشته کشاورزان از آب استفاده نکردند.

نایب رئیس نظام صنفی کشاورزی اصفهان در پایان تاکید کرد: باید مطابق آیین‌نامه توزیع عادلانه آب، برای کشاورزان حق‌آبه‌دار پروانه مصرف معقول آب صادر شود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول