اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

مسئولان برای صدور مجوزهای تولید سخت‌گیری نکنند

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان نباید برای صدور مجوزهای تولید در بخش کشاورزی سخت‌‌گیری و مانع‌تراشی کنند.

مسئولان برای صدور مجوزهای تولید سخت‌گیری نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد در نشست کارگروه توسعه کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مسئولان از یک سو و خود متقاضیان نیز از سوی دیگر در مشکلات اجرای طرح‌های تولیدی مقصر هستند که امید است این وضعیت اصلاح شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شاید قبلا این تصور در استان ما حاکم بود که حالا امروز برویم و یک تسهیلاتی بگیریم تا ببینیم چه می‌شود، افزود: ولی امروز این ذهنیت تا حد زیادی تغییر کرده و متقاضیان می‌دانند که بانک‌ها در ازای پولی که به متقاضی می‌دهند از وی تعهد می‌خواهند و در این باره هم با هیچ متقاضی شوخی ندارند.

نیکزاد بیان داشت: هم مردم باید بدانند و هم مسئولان باید این نکته را مرتبا تذکر دهند که اگر یک فرد واقعا سررشته‌ای در یک حرفه ندارد صرفا برای استفاده از مزایای یک تسهیلات خود و خانواده‌اش را گرفتار نکند، زیرا عاقبت این افراد که اهل کار نیستند چیزی جز ورشکستگی و زندان نیست.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این نکته که قرار نیست همه افراد کارآفرین باشند، تصریح کرد: کسی که این‌کاره نیست نباید برود و متقاضی اجرای طرح شود زیرا بانک‌ها تسهیلات و سود خود را می‌خواهند و این‌گونه افراد نیز به این دلیل که اطلاعات، تجربه و تخصص کافی را ندارند شکست می‌خورند.

 نیکزاد در بخش دوم صحبت‌های خود نیز با انتقاد از برخی مدیران که در سر راه طرح‌های تولیدی کشاورزی مانع ایجاد می‌کنند، تاکید کرد: نباید برخی مدیران به دنبال بهانه برای گیر دادن به یک طرح تولیدی باشند که همه چیز برای آن آماده است.

وی عنوان کرد: این استان سرشار از منابع خدادادی است و به‌ویژه دارای خاک و آب حاصل‌خیز است که نباید مسئولان با سخت‌گیری‌های بی‌دلیل خود سد راه کشاورزی شوند که با عشق و توان و تخصص می‌خواهد آبی را پمپاژ کند و زمینش را در دوردست به زیر کشت ببرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش از بانک کشاورزی خواست تا بخشنامه‌ها را در پرداخت تسهیلات به طرح‌های تولیدی ملاک عمل خود قرار دهد و خارج از بخشنامه‌ها عمل نکند.

نیکزاد تاکید کرد: اگر قرار است تفسیری در بخشنامه‌ها صورت گیرد باید به نفع مردم و این استان باشد نه مانع‌تراشی.

 

* حواشی نشست

* استاندار کهگیلویه و بویراحمد وقتی یکی از اعضای کارگروه با طرح تامین آب و احداث باغ یک متقاضی مخالفت کرد و مدعی شد که عنوان این طرح اشکال دارد و نمی‌شود مجوز ایستگاه پمپاژ را در این طرح داد گفت: آری مخالفت کنید و مجوز ندهید تا این آب‌ها بدون استفاده از استان ما بیرون روند و به دیگر استان‌ها برسند.

 

* در هنگام بررسی مبالغ تسهیلات مصوب طرح‌های تولیدی، نیکزاد به شوخی خطاب به مدیرعامل بانک کشاورزی که سکوت کرده بود، گفت: این سکوت شما برای این است که قرار نیست تسهیلاتی بدهید برای همین کاری هم ندارید که چه مبلغی برای این طرح‌ها تصویب می‌شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول