اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حقوقی و سجلی اداره کل ثبت احوال استان قم عنوان کرد

صدور 27 هزار شناسنامه مکانیزه در قم

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی و سجلی اداره کل ثبت احوال استان قم گفت: بیش از 27 هزار شناسنامه مکانیزه در سال گذشته در این استان صادر شده است.

صدور 27 هزار شناسنامه مکانیزه در قم

خلیل مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به صدور شناسنامه‌های الکترونیکی(مکانیزه) از تیر ماه سال 89 در استان قم تصریح کرد: در سال گذشته تعداد 27 هزار و 123 مورد شناسنامه مکانیزه در استان قم برای افراد بالای 15 سال صادر شده است.

وی افزود: در حال حاضر صدور شناسنامه‌های مکانیزه برای مواردی از جمله مفقودی، تعویضی (بر اساس آراء دادگاه) و تغییر مندرجات شناسنامه اعم از تغییر نام، نام خانوادگی، تغییر سن و... صادر می‌شود.

مرادی ادامه داد: با توجه به جمعیت استان قم امید است بتوانیم با تأمین اعتبارات و تهیه تجهیزات لازم این نوع شناسنامه‌ها را برای تمام جمعیت استان در آینده‌ای نزدیک صادر کنیم.

معاون حقوقی و سجلی اداره کل ثبت احوال استان قم تصریح کرد: چاپی بودن شناسنامه‌های مکانیزه، احتمال بسیار پایین جعل، افزایش ضریب اطمینان، اندازه استاندارد و پاسپورتی و... از جمله مزایای این نوع شناسنامه‌ها است.

وی اظهار داشت: لمینت بودن صفحه نخست این شناسنامه که جدا کردن آن سبب از بین رفتن تمام مندرجات شناسنامه می‌شود از دیگر ویژگی این طرح است که در جلوگیری از جعل این نوع سند بسیار مؤثر خواهد بود.

مرادی خاطر نشان کرد: فونت موجود در این نوع شناسنامه در تمام کشور یکسان بوده و مشکل رسم‌الخط‌های متفاوت و اشتباهات ناشی از آن در این نوع شناسنامه‌ها رفع می‌شود.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول