اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل خبر داد

صدور 85 هزار شناسنامه مکانیزه در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: حدود 85 هزار شناسنامه مکانیزه که دو برابر تعهد ثبت احوال استان بوده است،‌ در یک سال گذشته در اردبیل صادر شده است.

صدور 85 هزار شناسنامه مکانیزه در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالله امینی صبح امروز در نشست روسا و کارشناسان ثبت احوال اردبیل اظهار داشت: بعد از برگزاری موفقیت‌آمیز همایش منطقه‌ای ثبت احوال با حضور پنج استان شمال غرب کشور مصمم هستیم برخی از مشکلات و اشکالات پیش رو را با رایزنی‌های مستمر برطرف کنیم.

وی با اشاره به وظایف و اختیارات ثبت احوال در حوزه کاری و فعالیت‌شان گفت: ثبت ولادت به همراه صدور شناسنامه، ثبت وفات به همراه صدور گواهی فوت، تعویض شناسنامه و کارت ملی و ثبت وقایع چهارگانه به همراه جمع‌آوری آمار و اطلاعات جمعیت کشوری و انتشار آن از مهمترین وظایف ثبت احوال است که در این راستا اقدامات خوب و تحول‌آفرینی انجام شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل اولویت صدور شناسنامه‌های مکانیزه جدید را مربوط به متقاضیان شناسنامه‌های مستعمل و نیاز به عکسدار شدن اعلام کرد و افزود: فراخوان عمومی در این زمینه نداشته‌ایم و جزو برنامه‌های ما نیز نمی‌باشد، بلکه متقاضیان شناسنامه جدید می‌توانند داوطلبانه به این کار اقدام کنند.

وی بیان داشت: با حرکت موثر و مفید ثبت احوال به سمت الکترونیکی شدن و همچنین راه‌اندازی آرشیو الکترونیکی در تلاش هستیم فعالیت‌ها و اقدامات ثبت احوال به روز بوده و در کوتاهترین فاصله زمانی این خدمات ارائه شود.

امینی اضافه کرد: با الکترونیکی شدن ارائه خدمات از طریق ثبت احوال دیگر نیازی به حضور فیزیکی شهروندان در ادارات نیست و متقاضیان خدمات ثبت احوال می‌توانند در کمترین فاصله زمانی و با مراجعه به پایگاه خدمات‌رسانی ثبت احوال از خدمات متنوع این مجموعه بهره‌‌مند شوند.

وی ادامه داد: تعهد ما در صدور شناسنامه مکانیزه 40 هزار شناسنامه بوده که در یک سال گذشته این تعهد به 85 هزار مورد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امینی در پایان سخنان خود بیان داشت: در همایش ارزیابی عملکرد ادارات کل ثبت احوال، استان اردبیل در صدور شناسنامه مکانیزه رتبه دوم و در ارزیابی استانداری اردبیل نیز با توجه به انجام تعهدات و فعالیت‌های متنوع رتبه سوم را کسب کرده است.

انتهای پیام/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول