اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 1390 اتفاق افتاد

صدور 4 میلیون پروانه ساختمان در اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان گفت: نظارت و طراحی بر ساختمان‌‌ها در چارچوب قانون نظام مهندسی بوده و در سال 1390، 4 میلیون و 300 هزار مترمربع پروانه ساختمان صادر شده است.

صدور 4 میلیون پروانه ساختمان در اصفهان

مصطفی بهبهانی امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با طراحی و نظارت بر ساختمان‌ها اظهار داشت: در طراحی و نظارت بر ساختمان‌ها به اشخاصی پروانه داده می‌شود که شرایط لازم را داشته و این پروانه با امضای راه و شهرسازی است.

وی در ادامه افزود: در زمینه طراحی و نظارت بر ساختمان‌ها، آنچه که به آن عمل نمی‌شود در ارتباط با مجریان است و باید شرایط لازم را داشته باشند و از نقاط ضعف ساخت ‌و ‌ساز این است که مجریان شرایط قانونی را دارا نیستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان در مورد قانون مجریان گفت: در قانون مجریان آمده که برای اجرای ساختمان‌ها باید از مهندس ذی‌صلاح استفاده شود و متولی دادن پروانه به مهندسان، وزارت راه و شهرسازی است.

وی گفت: به تعدادی از مهندسان پروانه اجرا داده شده و باید سایر بخش‌ها که در این زمینه متولی هستند مانند شهرداری در این مورد همکاری کنند.

بهبهانی ادامه داد: مجریان ساختمان هم باید مانند طراح و ناظر، اسمش در پروانه آورده شود و مجری این کار شهرداری است و سازمان نظام مهندسی نمی‌تواند در این زمینه به تنهایی فعالیت کند و باید با مراکز صدور مجوز همکاری مناسبی صورت گیرد.

وی در مورد تعداد پروانه‌های صادر شده در سال 1390 تصریح کرد: در شهر اصفهان در سال 1390، 4 میلیون و 300 هزار مترمربع پروانه صادر و نظارت و طراحی بر ساختمان‌ها در چارچوب قانون نظام مهندسی بوده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان در ارتباط با کنترل‌های سازمان نظام مهندسی اضافه کرد: سازمان در بخش طراحی و نظارت، کنترلی مضاعف بر کارها دارد و در دهه 1380 در ساختمان‌سازی از لحاظ کیفیت جهش خوبی صورت گرفت و هنوز تا رسیدن به استاندارهای واقعی فاصله داریم.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول