اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کرمان خبر داد

صدور بیش از 92 هزار گواهینامه فنی و حرفه‌ای در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: بیش از 92 هزار گواهینامه فنی و حرفه‌ای سال 90 در استان کرمان صادر شده است.

صدور بیش از 92 هزار گواهینامه فنی و حرفه‌ای در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان، مهدی ابراهیمی‌نژاد با اشاره به اهمیت آموزش‌های مهارتی در ایجاد اشتغال و مهار بحران بیکاری اظهار داشت: 92 هزار و 144 گواهینامه مهارتی در سال 90 در بخش‌های مختلف ثابت، سیار و آموزشگاه‌های آزاد استان کرمان صادر شده است.

وی بین‌المللی و قابل ترجمه بودن این گواهینامه‌ها را یادآور شد و افزود: این گواهینامه‌ها برای بیش از 53 هزار مرد و بیش از 38 هزار زن صادر شده است.

ابراهیمی‌نژاد بیان داشت: در مراکز ثابت 13 هزار و 117فقره، کار و دانش 15 هزار و 420 فقره، صنعت ساختمان 23 هزار و 321 و مؤسسه‌های کارآموزی آزاد 182 هزار و 83 فقره گواهینامه صادر شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: برای افراد آموزش‌دیده کارگاه‌ها و مراکز واگذاری یک‌هزار و فقره 111، خرید خدمات 561 فقره، جوار کارگاهی 481 فقره گواهینامه آموزشی صادر شده است.

وی عنوان کرد: همچنین برای سیار زندان یک‌هزار و 310، سیار پادگان 809، سیار شهری یک‌هزار و 385، مناطق روستایی 381، ادواری یک‌هزار و 257، جوار دانشگاه یک‌هزار و 300، تفاهم‌نامه‌ها با مرکز ملی فرش ایران و اداره کل بازرگانی 6 هزار و 965 و تفاهم‌نامه‌ها با سازمان صنایع دستی و میراث فرهنگی 6 هزار و 443 گواهینامه صادر شده است.

انتهای پیام/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول