اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کردستان:

راهبردهای فرهنگی دانشگاه‌ها بستر تحقق تولید ملی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به نام‌گذاری امسال به‌عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، راهبردهای فرهنگی را مهم‌ترین نیاز برای تحقق تولید ملی و ارتقای سطح اقتصاد عنوان کرد.

راهبردهای فرهنگی دانشگاه‌ها بستر تحقق تولید ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جهانشیر امینی پیش‌ازظهر امروز در چهاردهمین نشست معاونین دانشجویی و فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌های منطقه 2 کشور در دانشگاه کردستان اظهار داشت: تحقق منویات رهبر معظم انقلاب با مشارکت و احساس مسئولیت همگانی میسر خواهد بود و دانشگاه‌ها در این راه با بسترسازی فرهنگی و تولید علم نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.

وی با اشاره به نقش اقشار مختلف جامعه و به‌ویژه جامعه دانشگاهی با حرکت در راستای تولید علم و فرهنگ‌سازی مناسب به منظور عملی کردن پیام نوروزی امسال رهبر معظم انقلاب، بر ایجاد و تقویت باور در مردم برای نقش خرید کالاهای ایرانی در تقویت عزت ملی و ارتقای سطح اقتصادی کشور تاکید کرد.

رئیس دانشگاه کردستان خاطرنشان کرد: علاوه بر فرهنگ‌سازی برای خرید کالاهای ایرانی، محصولات تولیدکنندگان داخلی نیز باید براساس استاندارهای تعیین شده برای تولیدات باشد تا زمینه رغبت بیشتر خرید این کالاها در مردم ایجاد شود.

امینی از ایجاد روحیه خودباوری و اطمینان‌بخشی به مصرف‌کنندگان در کشور نسبت به استفاده از تولیدات داخلی به‌عنوان مهم‌ترین نیاز برای ارتقای تولید ملی و اشتغال‌زایی در استان کردستان و سایر نقاط کشور یاد کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کیفیت تولیدات و خدمات در ایران به جایی رسیده است که ایرانیان مقیم خارج از کشور برای دریافت خدمات پزشکی به کشور اسلامیمان برمی‌گردند.

به گفته امینی، در بسیاری موارد تبلیغات گسترده رسانه‌های خارجی و ضعف اطلاع‌رسانی در داخل کشور زمینه را برای سوق دادن مردم به سمت خرید کالاهای بی‌کیفیت خارجی فراهم می‌سازد.

رئیس دانشگاه کردستان خاطرنشان کرد: باید این مهم در بین مردم نهادینه شود که با مصرف کالای داخلی و بهره‌مندی درست و اصولی از سرمایه‌های کشور می‌توان اشتغال پایدار و توسعه همه‌جانبه کشور را فراهم آورد.

وی در پایان اظهار داشت: علاوه بر فراهم کردن بسترهای فرهنگی و تقویت روحیه خودباوری در جامعه، نقش نخبگان دانشگاهی و مراکز آموزش عالی به‌عنوان پایگاه‌های اصلی تولید فکر و اندیشه و ارائه ایده‌های نوین مسیر تحقق این مهم را تسهیل می‌کند.

چهاردهمین نشست معاونین دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی و مدیران دانشجویی 10 استان غرب و شمال‌غرب کشور پیش‌ازظهر امروز در دانشکده علوم پایه دانشگاه کردستان آغاز شد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول