اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی دادگستری استان زنجان:

بخشداری سنبل‌آباد حقوق انسان‏ها را اجحاف نکند

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دادگستری استان زنجان گفت: بخشداری سنبل‌آباد حقوق انسان‎ها را اجحاف نکند.

بخشداری سنبل‌آباد حقوق انسان‏ها را اجحاف نکند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بشیر مقدمی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه صیانت از حقوق شهروندی اظهار داشت: حقوق شهروندی حقوق عرفی و خدادادی انسان‏ها است که بیشتر با دستگاه‏‌های حاکمیتی و نهادها سر و کار دارد.

وی با اشاره به اینکه در سطح جهان بیش از سه دهه است که موضوع رعایت حقوق شهروندی مطرح شده است، خاطر نشان کرد: در آموزه‏‌های دینی و قرآن این حق مطرح شده و مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون آموزشی دادگستری استان زنجان با بیان اینکه وجود جعبه‌‏های خالی میوه در خیابان‏های سطح شهر یک مسئله نادری است که در شهرهای دیگر اتفاق نمی‏‌افتد، اضافه کرد: این مسائل به نفع شهروندان نیست و حقوق شهروندان در این شرایط رعایت نمی‏‌شود.

وی با اشاره به اینکه حقوق شهروندی با حقوق بشر نیز ارتباط دارد، ادامه داد: حقوق شهروندی در دادگستری به صورت کمیته‏‌ای مطرح می‏‌شود که در انجام این حقوق نیروی انتظامی، اداره اطلاعات، بسیج و سایر ارگان‏ها ارتباط دارند.

مقدمی تصریح کرد: حداقل 30 اصل در قانون اساسی کشور در زمینه حقوق شهروندی مطرح شده است.

وی با اشاره به نبود پارکینگ در سطح شهر زنجان اظهار داشت: احداث پارکینگ در شهر از ضروریات است و این حق شهروندان زنجانی است که پارکینگ داشته باشند.

معاون آموزشی دادگستری استان زنجان با تاکید بر اینکه باید بر روی مباحث مهم حقوق شهروندی متمرکز شویم، ادامه داد: مصاحبه با کارشناسان در زمینه رعایت حقوق شهروندی توسط صدا و سیمای مرکز زنجان از اقدامات موثر محسوب می‏‌شود.

وی با بیان اینکه داشتن شغل مناسب نیز حق شهروندان است، تصریح کرد: برخی از افراد به دلیل داشتن سوء‌سابقه در گزینش‏‌ها مردود می‏‌شوند و این در در حالی است که همه حق زندگی دارند.

مقدمی با اشاره به فرا رسیدن روز قوه قضائیه اظهار داشت: 52 مورد پیام حقوقی به صدا و سیمای مرکز زنجان ارسال کرده‏‌ایم.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول