اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی:

بی‌توجهی به امنیت غذایی نقض حقوق مردم است

خبرگزاری فارس: دبیر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی با بیان اینکه تامین امنیت غذایی از نظر کمی و کیفی، یک مسئله حقوقی محسوب می‌شود، گفت: اگر کمیت و کیفیت غذایی با خطر روبه‌رو شود، حقوق مردم نقض خواهد شد.

بی‌توجهی به امنیت غذایی نقض حقوق مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی منطقه هفت کمیسیون حقوق بشر اسلامی، وحید کاظم‌زاده در حاشیه " نشست انقلاب اسلامی و امنیت غذایی مردم" با اشاره به تدوین قانون حمایت از مصرف‌کنندگان در 22 ماده و 15 تبصره اظهار داشت: متاسفانه این قانون به اندازه زیادی در مسائل صنعتی تمرکز کرده و کمتر به بخش کشاورزی ورود پیدا کرده است.

 وی با تاکید بر تکمیل قانون حمایت از مصرف‌کنندگان و یا تدوین قانونی مجزا در بحث استفاده از سموم در کشاورزی گفت: با توجه به شیوع انواع سرطا‌ن‌ها در جامعه که ناشی از استفاده بیش از حد سموم در محصولات تولیدی است، نظارت بر استفاده از سموم مدنظر قرار گیرد.

کاظم‌زاده با بیان اینکه تامین امنیت غذایی از نظر کمی و کیفی، یک مسئله حقوقی محسوب می‌شود،افزود: اگر به نوعی کمیت و کیفیت غذایی با خطر روبه‌رو شود، حقوق مردم نقض خواهد شد.

وی با اشاره به اعمال تحریم‌های دولت‌های استکباری علیه ایران در 33 سال گذشته خاطرنشان کرد: باید با وجود این تهدیدها، چارچوبی برای تامین امنیت غذایی مردم اتخاذ می‌شد.

دبیر منطقه هفت کمیسیون حقوق بشر اسلامی با مقایسه میزان تولیدات کشاورزی در اوایل انقلاب و سال 89 گفت: میزان تولیدات کشاورزی در سال 57 ، 25 میلیون تن بود که در سال 89 ، با تولید 105 میلیون تن، چهار برابر شده است.

 وی، سهم آذربایجان‌شرقی و استان اردبیل در تولیدات کشاورزی در سال 57 را یک میلیون 350 هزار تن عنوان کرد و افزود: هم اکنون سهم آذربایجا‌ن‌شرقی از تولیدات کشاورزی 5 میلیون تن است.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول