اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه همدان:

حوزه علمیه همدان از حقوق حقه مردم کوتاه نمی‌آید

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه همدان گفت: حوزه علمیه همدان هیچگاه از حقوق حقه مردم در مقابل مسئولان کوتاه نیامده و با استقلالی که از دولت‌ها داشته به نقد عملکرد دولتمردان می‌پردازد.

حوزه علمیه همدان از حقوق حقه مردم کوتاه نمی‌آید
حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین فلاحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به عدم پاسخگویی استاندار همدان به مطالبات اساتید حوزه علمیه اظهار کرد: طبق برنامه از پیش تعیین شده قرار بود استاندار در روز دوشنبه جاری با درخواست اساتید حوزه در جمع آنان حاضر شده و به مطالبات آنان در ارتباط با وضعیت فرهنگی استان، وضعیت معیشتی اقشار آسیب‌پذیر و مواضع ایشان در ارتباط با رهبری نظام و مشکلات حوزویان پاسخ گویند.
به گفته وی به پیشنهاد خود استاندار زمان جلسه مذکور از دوشنبه به چهارشنبه جاری موکول شد تا ایشان بتواند در جلسه حضور یابد.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور ادامه داد: جلسه داخلی اساتید با حضور رئیس حوزه علمیه همدان رأس ساعت 18:30 در مدرسه آیت‌الله آخوند برگزار شد و اساتید در ارتباط با مسائل حوزه و مشکلات اقتصادی و فرهنگی مردم به طرح مباحثی پرداختند.
وی نداشتن مشاور در امور حوزه‌ها از سوی استاندار را یکی از اعتراضات جمع قملداد کرد و گفت: جمع این سئوال را داشتند که چه طور ممکن است فردی که اصلاً در استان حضور ندارد مشاور استاندار در امور روحانیت باشد.
فلاحی ادامه داد: رأس ساعت 20 شب گذشته اساتید منتظر حضور استاندار بودند که باید طبق وعده قبلی حضور می‌یافت اما با کمال تعجب ایشان بدون اطلاع قبلی و با بی‌توجهی تمام حضور نیافت.
به گفته وی ساعت 20:20 معاون عمرانی استاندار به جای ایشان در جلسه حضور می‌یابد که با این وضع بسیاری از اساتید تصمیم بر ترک جلسه گرفتند و ابراز داشتند که حضور ما در این جلسه معنایی جز تأیید اهانت استاندار به حوزه ندارد.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: آقای سامری نیز بعد از درخواست توضیح در ارتباط با عدم حضور استاندار ابراز کرد که وی به دلیل حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه، مسکن و شهرسازی فرصت حضور در این جلسه را نیافت.
وی تأکید کرد: البته این توضیح مورد قبول اساتید قرار نگرفت و این عدم حضور را اهانت استاندار به حوزه‌های علمیه تلقی کردند چون ایشان می‌توانست طبق وعده قبلی، حداقل نیم ساعت در این جلسه حضور یابند.
فلاحی با بیان اینکه استاندار از زمان تصدی مسئولیت هیچ حضوری در حوزه‌های علمیه نداشته است، گفت: جالب آنکه با وجود دعوت حوزویان برای پاسخ به مطالبات، هیچ توجهی به این دعوت نشد در حالی که استاندار قبلی بارها با پیشنهاد خود در میان حوزویان حاضر و خدمات خوبی را نیز ارائه می‌کرد.
وی گفت: در ادامه جلسه نیز با اظهار نظر برخی از اساتید موضوع عدم توجه استاندار به مقوله فرهنگ، انتقادناپذیری، چند برابر شدن قیمت مسکن مهر بر خلاف قیمت پیشنهادی ابتدایی، و موضوع مؤسسه احسا‌ن‌الزهرا مسائلی را مطرح کردند.
استاد حوزه علمیه همدان گفت: در ادامه نیز آیت‌الله موسوی اصفهانی راجع به عدم همکاری استاندار حوزه‌های علمیه و عدم تأمین وعده‌های ایشان در ارتباط با بخشنامه‌های کشوری در مورد بودجه‌های جاری و عمرانی حوزه‌های علمیه که در استان با موانعی روبه رو شده بود، سخنانی را ایراد کردند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: حوزه‌های علمیه استان همدان به اطلاع مردم می‌رساند که هیچگاه از حقوق حقه آنان در مقابل مسئولان کوتاه نیامده و با استقلالی که از دولت‌ها داشته‌اند به نقد عملکرد دولتمردان می‌پردازند.
فلاحی با بیان اینکه خواستار همکاری و همسویی مسئولان با روحانیت هستیم، افزود: ما این سخن مقام معظم رهبری را که "هیچ کس حق ندارد از مسئول متخلفی دفاع کند" را سرلوحه خود قرار خواهیم داد و به اطلاع مسئولان می‌رسانیم که در صورت عدم پاسخگویی در مقابل مطالبات سکوت نخواهیم کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول