اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر منطقه هفت کمیسیون حقوق بشر اسلامی:

حقوق مردم نباید وجه‌المصالحه مسائل سیاسی شود

خبرگزاری فارس: دبیر منطقه هفت کمیسیون حقوق بشر اسلامی گفت: در نظام اسلامی مردم و جامعه مورد احترام بوده و هیچ‌گاه نباید حقوق، کرامت و حیثیت مردم وجه‌المصالحه دعواها و زد و بندهای سیاسی مسئولان نظام قرار گیرد.

حقوق مردم نباید وجه‌المصالحه مسائل سیاسی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر شمال‌غرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی، وحید کاظم‌زاده همزمان با روز جهانی حقوق بشر در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه نهادهای مسئول بخش حقوق بشر در سازمان ملل برابر روال هر ساله یکی از موضوعات مهم سال را برجسته می‌سازند، اظهار داشت: این نهادها روز جهانی حقوق بشر امسال را با برجسته‌سازی نقش رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های مردمی فعال در این حیطه برای پیشبرد حقوق بشر گرامی داشته‌اند.
وی با بیان اینکه نقش رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های مردمی در پیشبرد حقوق بشر غیرقابل اغماض است، افزود: باید بگوییم نقش شبکه‌های اجتماعی و مردمی برای احقاق حق، امری مطلوب و مورد توصیه اسلام و از جمله لوازم اقامه قسط و عدل در جامعه محسوب می‌شود و در این مسیر باید واقف شویم که  بهبود یک حق موجب تسهیل پیشرفت دیگران و محرومیت از یک حق منفی بر دیگران تاثیر می‌گذارد.
دبیر منطقه هفت کمیسیون حقوق بشر اسلامی با بیان اینکه عالی‌ترین مضامین حقوق بشر در متن اسلام گنجانده شده است، ادامه داد: اینکه منابع سرشار و غنی خود را در باب حقوق بشر رها کرده و  به دنبال حقوق بشر در مکاتب دیگران باشیم این آیا مصداق مثل آب در کوزه و ما تشنه لبان می‌گردیم نیست.
کاظم‌زاده سال 2011 را سال خوش یمنی برای حقوق بشر و مرحله آغازین سقوط دیکتاتورها دانست و افزود: در عصر حق‌طلبی و عدالتخواهی دیگر دوران استضعاف، استبداد، استکبار، استعباد، استعمار، استثمار، استحمار، مردم فریبی، شخصیت‌پرستی، زر و زور و تزویر در جهان بسر آمده است و حاکمان مستبد و  غیر مردمی دنیا به خصوص در کشورهای اسلامی از جمهوری آذربایجان گرفته تا بحرین، یمن و عربستان باید متوجه باشند که در صورت عدم تجدیدنظر در نگاه به حقوق مردم به سرنوشتی بدتر از مبارک، قذافی و صدام دچار خواهند شد.
وی با اشاره به نزدیکی برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات را از شرایط و لوازم مردم‌سالاری و گزینه‌های تحقق حقوق بشر عنوان کرده و گفت: برگزاری انتخابات مهم‌ترین ابزار تحقق حقوق مردم به حساب می‌آید چرا که انتخابات فرایند گزینش نمایندگان یا ناظرانی است که از سوی مردم برای مهار کردن قدرت حاکمان در نظر گرفته شده و ابزاری است که با آن می‌توان اراده مردم را در شکل‌گیری و تعیین متصدیان حکومت اِعمال کرد.
دبیر منطقه هفت کمیسیون حقوق بشر اسلامی با بیان اینکه مردم و حقوق آنها تنها در ایام انتخابات اهمیت پیدا می‌کند، افزود: اینکه مردم تنها در دوران انتخابات، محرم مسئولان شوند پذیرفتنی نیست و باید در همه حال به مردم و حقوق آنها بها داد، باید بگویم که مردم ضمن آگاهی و وقوف بر این امر افرادی را که بخواهند با دوز و کلک در عرصه رقابت‌های انتخاباتی با دادن وعده‌های ناممکن و غیر عملی عوام‌فریبی کنند شناسایی کرده و می‌دانند چگونه سره را از ناسره تشخیص دهند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول