اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری ابهر تاکید کرد

لزوم قانون‌مندی و قانون‌مداری همه آحاد جامعه

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری ابهر بر لزوم قانون‌مندی و قانون‌مداری از سوی همه آحاد جامعه تاکید کرد.

لزوم قانون‌مندی و قانون‌مداری همه آحاد جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، مهدی خسروی ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضائیه اظهار داشت:‌ برای این هفته برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی باید محاکم خلوت و مساجد مملو باشد، ابراز داشت: در جامعه اسلامی باید مراکز علمی پر بار و زندان‌ها خلوت باشد.

رئیس دادگستری شهرستان ابهر با بیان اینکه کار دستگاه قضایی بسیار مهم و اساسی است، گفت:‌ قاضی همانند مجلس شورای اسلامی حق تفسیر قانون را دارد.

وی با اشاره به نامگذاری صورت گرفته برای روزهای هفته قوه قضائیه خاطرنشان کرد: قوه قضائیه و ترویج فرهنگ حقوقی و قضایی، قوه قضائیه و حراست از بیت‌المال و مبارزه با فساد اداری، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، قوه قضائیه و عدالت محوری، حفظ حقوق شهروندی و حفاظت اجتماعی و همچنین قوه قضائیه و ولایت‌مداری و تجدید میثاق با رهبری، اسامی روزهای هفته قوه قضائیه را شامل می‌شود.

خسروی با بیان اینکه برای بومی‌کردن برنامه‌ها اتاق فکری در مرکز استان تشکیل شده است، گفت: دیدار با ائمه جمعه، حضور در مساجد و بزرگداشت هفتم تیر از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته قوه قضائیه محسوب می‌شود.

وی افزود: از همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواهانیم که با حضور و همکاری خود در برگزاری برنامه‌های بزرگداشت هفتم تیر ما را یاری کنند.

رئیس دادگستری شهرستان ابهر در ادامه با تاکید بر لزوم قانون‌مندی و قانون‌مداری همه آحاد جامعه گفت:‌ در حال حاضر دعاوی کم اهمیت در شوراهای حل اختلاف مطرح می‌شود و از نظر وضعیت علمی و کاری نیز شوراهای حل اختلاف ابهر در جایگاه‌های برتر قرار دارند.

وی افزود: اگر دستگاه قضائی و مردم وظایف شرعی خود را به نحو صحیح انجام دهند، در آن صورت وضعیت دادگستری به این وضعیت نخواهد بود، چرا که این مراجعه‌ها در شأن نظام نیست.

معاون فرماندار شهرستان ابهر در این جلسه با اشاره به فرا رسیدن هفته محیط زیست بر لزوم تلاش همگانی برای ایجاد محیطی سالم برای زندگی بهتر برای همه آحاد بشری تاکید کرد.

وی به سالروز شهادت شهید چمران اشاره و خاطرنشان کرد: وی یکی از نخبگان ایران‌زمین و از دانشمندان بود که رشادت‌های فراوانی در جبهه‌های حق بر علیه باطل از خود نشان داد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول