اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

مسئولان گزینش اعتدال و قانونمداری را رعایت کنند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مسئولان گزینش ادارات در انجام وظیفه خود، اعتدال و قانونمداری را رعایت کنند.

مسئولان گزینش اعتدال و قانونمداری را رعایت کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در دیدار با مسئولان گزینش دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر با بیان اینکه گزینش اساس جهان خلقت در کارهای مهم است، اظهار داشت: بنابراین انبیا و ائمه (ع) هم گزینش شده‌اند و هر کسی نمی‌تواند به این مقامات برسد.
وی افزود: گزینش یعنی از خیل انسان‌ها افرادی انتخاب می‌شوند و کسانی که رد می‌شوند نیز نه اینکه انسان‌هایی خلافکارند بلکه برای فعالیت در شغل مورد نظر مناسب نیستند.
امام جمعه بوشهر تصریح کرد: گزینش در طول دوران انقلاب اسلامی فراز و نشیب‌ها، تندروی‌ و کندروی‌های فراوانی داشته و امام و رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر قانونمداری و اعتدال از سوی هسته‌های گزینش تاکید داشته و دارند.
صفایی بوشهری با بیان اینکه کار گزینش یک نوع قضاوت است، گفت: کار گزینش سه بعد دارد، دو بعد اثباتی است و یک بعد آن نفی، بنابراین این امر اهمیت کار گزینش را نشان می‌دهد.
وی بیان کرد: مسئولان گزینش در قبال خدا و حقوق مردم باید پاسخگو باشند و این امر جز با قانونمداری ممکن نیست.
امام جمعه بوشهر با بیان اینکه گزینش کار بسیار مهم در هر انقلابی است، خاطر نشان کرد: هسته‌های گزینش در ادارات کاری حساس، سرنوشت‌ساز و تاثیرگذار در عرصه توسعه و پیشرفت نظام است.
صفایی بوشهری تاکید کرد: اگر بیانات امام و رهبر معظم انقلاب را در ارتباط با گزینش مدنظر قرار دهیم، در انجام وظایف خود مشکلی نخواهیم داشت.
وی اضافه کرد: تمام موازین شرعی، قانونی، اخلاقی و عرفی در فرایند گزینش باید رعایت شود و قانونمداری، اعتدال، عدالت محوری در گزینش مدنظر قرار گیرد.
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت استانداری بوشهر نیز با اشاره به عملکرد هسته‌های گزینش استان بوشهر گفت: هسته گزینش فقط در استانداری، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، دادگستری، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه آزاد و خلیج‌فارس استان بوشهر وجود دارد و بقیه دستگاه‌ها امور مربوط به گزینش خود را در وزارتخانه‌های مربوطه خود پیگیری می‌کنند.
محمدحسین زارع افزود: گزینش یکی از حساس‌ترین کارهایی است که در دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود و با آبرو و ویژگی‌های خصوصی افراد مرتبط است.
وی بیان کرد: اگر مسئولان گزینه در انتخاب اصلح کوچکترین لغزشی داشته باشند، ممکن است کسانی وارد ادارات شوند که موجب اختلال در سیستم اداری شوند.
در پایان از مدیران برتر هسته‌های گزینش ادارات استان بوشهر تقدیر شد.
همچنین پیش از این مدیران هسته‌های گزینش به مناسبت 15 دی ماه سالروز تشکیل هسته‌های گزینش به فرمان امام خمینی (ره) با حضور در گلزار شهدای بوشهر، به مقام شامخ آنان و شهدای گمنام ادای احترام کردند.
انتهای پیام/آ20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول