اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی:

ظرفیت‌های آبزی‌پروری غیر فعال در استان مرکزی احیا می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی احیای ظرفیت‌های آبزی‌پروری غیر فعال و نگهداری ظرفیت‌های آبزی‌پروری موجود را از مهم‌ترین اولویت‌های شیلات استان عنوان کرد.

ظرفیت‌های آبزی‌پروری غیر فعال در استان مرکزی احیا می‌شود

حسن اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در حال حاضر میزان آبی که از طریق رودخانه‌ها، چشمه‌ها و چاه‌های عمیق و نیمه عمیق استحصال می‌شود حدود 4 میلیارد مترمکعب می‌باشد که 1.5 میلیارد آن مربوط به آب‌های سطحی و 2.5 میلیارد مترمکعب آن مربوط به آب‌های زیرزمینی است.

وی تصریح کرد: این میزان آب از طریق چهار رشته رودخانه دائمی، یک‌هزار و 882 دهنه چشمه، 2 هزار و 301 رشته قنات، 10 هزار حلقه چاه کشاورزی، دو سد بزرگ، 120 سد کوچک و 15 هزار کیلومتر کانال آبرسان در دسترس قرار می‌‌گیرد.

سرپرست شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: وجود اینگونه استعدادها و پتانسیل‌های آبی موجود در استان همراه با برنامه‌ریزی منسجم امکان فعالیت قابل توجهی را علاوه بر مصارف کشاورزی در تکثیر و پرورش آبزیان و تولید غذای سالم ایجاده کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به این ظرفیت‌ها سیاست‌های شیلات استان تدوین شده که احیای ظرفیت‌های آبزی‌پروری غیر فعال و نگه‌داری ظرفیت‌های آبزی‌پروری موجود یکی از این ظرفیت‌ها است.

اکبری خاطر نشان ساخت: ایجاد ظرفیت‌های آبزی‌پروری جدید و بهینه‌سازی ظرفیت‌های آبزی‌پروری موجود، ایجاد فرهنگ مصرف آبزیان در جیره غذایی، ایجاد بازارچه‌های عرضه آبزیان در استان و تجهیز مراکز عرضه از طریق اعطاء تسهیلات، پیگیری ایجاد صنایع وابسته به آبزی‌پروری و هدایت آبزی‌پروران به سمت ایجاد اتحادیه‌ها و تشکل‌ها از دیگر اولویت‌های شیلات استان به شمار می‌رود.

وی گفت: تولید آبزیان پرورشی در استان از 43 تن در سال 76 به 2 هزار و 51 تن و سرانه مصرف آبزیان از 285 گرم در سال 77 به 6.5 کیلو در سال گذشته رسید.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول