اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پلدختر:

قطب پرورش ماهی کشور خشک شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار پلدختر گفت: متأسفانه با احداث آزادراه خرم‌آباد - پل‌زال، چشمه‌های روستای قلعه نصیر پلدختر که قطب پرورش ماهی و کشاورزی است، خشک شده است.

قطب پرورش ماهی کشور خشک شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، فریدون رشیدی ظهر امروز در جمع فعالان خبری گفت: با بهره‌برداری از طرح عظیم آب‌رسانی مجتمع کوثر این شهرستان، 40 روستای پلدختر از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح در سال 88 آغاز شده که با بهره‌برداری از آن 15 هزار نفر ساکن در روستاهای شهرستان پلدختر از آب آشامیدنی بهره‌مند شدند.

وی افزود: برای اجرای طرح آب‌رسانی به این روستاها که 61 کیلومتر خط انتقال، 52 کیلومتر شبکه داخلی، 25 کیلومتر جاده دسترسی و سه دهنه چشمه نیز به‌سازی شده، 75 میلیارد ریال هزینه شده است.

رشیدی ادامه داد: متأسفانه با احداث آزادراه خرم‌آباد - پل‌زال، چشمه‌های روستای قلعه نصیر پلدختر که قطب پرورش ماهی و کشاورزی است، خشک و مزرعه پرورش ماهی آن بی‌بهره مانده‌اند که انتظار می‌رود آب آشامیدنی مردم این روستا از چشمه کوثر تامین شود.

وی اظهار داشت: مصرف آب آشامیدنی در پلدختر بیش از سرانه آب استان است به طوری که به ازای هر نفر در شبانه‌روز 120 لیتر آب مصرف می‌شود که علت مصرف زیاد به گرمای هوا و انشعابات غیر مجاز آب مربوط است.

رشیدی گفت: از 250 روستای شهرستان پلدختر دارای سکنه، 190 روستا مشکل آب آشامیدنی ندارند، ولی بیش از 50 روستای دیگر شهرستان با مشکل آب مواجه هستند که به وسیله تانکر سیار آب‌رسانی می‌شوند.

فرماندار پلدختر علت بحران آب در برخی روستاهای این شهرستان را خشک‌سالی‌های اخیر دانست و گفت: با حفر چاه‌های جدید مشکل آب آشامیدنی این روستاها نیز حل می‌شود.

انتهای پیام/ل20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول