اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی قم عنوان کرد

ایجاد استخرهای چند منظوره پرورش ماهی

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی قم گفت: ایجاد استخرهای چند منظوره پرورش ماهی در مزارع کشاورزی که از آب چاه بهره‌مند هستند، منجر به اشتغال‌زایی می‌شود.

ایجاد استخرهای چند منظوره پرورش ماهی

علیرضا گلچین امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اجرای پروژه‌های مربوط به استخر و پرورش ماهی در این بخش اظهار داشت: با توجه به مصوبه‌ای که از سوی استانداری طی دو سال گذشته به این بخش ابلاغ شد، کشاورزانی که از چاه کشاورزی بهره‌مند هستند می‌توانند نسبت به استفاده چند منظوره از آن اقدام کنند.

وی ادامه داد: این کار آغاز و چندین پروژه افتتاح شد و کشاورزانی که دارای چاه آب هستند نسبت به ایجاد استخر چند منظوره و پرورش ماهی اقدام کردند.

بخشدار مرکزی قم خاطرنشان کرد: آبی که به این صورت غنی می‌شود برای کشاورزی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و این بخش را نیز توسعه می‌دهد.

گلچین عنوان داشت: در بخش مرکزی در سال گذشته سه پروژه افتتاح شده است و چندین پروژه دیگر در دست بررسی و اقدام قرار دارد.

وی گفت: برای این امر سازمان جهاد کشاورزی استان نیز تسهیلات حمایتی در نظر گرفته و به صورت وام در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

بخشدار مرکزی قم با بیان اینکه ایجاد استخرهای چند منظوره پرورش ماهی منجر به اشتغال‌زایی جوانان می‌شود، خاطرنشان کرد: پرورش ماهی، فروش آن و کارهای جانبی برای امور کشاورزی منجر به اشتغال 15 نفر می‌شود که این امر برای ساماندهی وضعیت اشتغال مناسب است.

 

* اجرای طرح توانمندسازی دختران روستایی در بخش مرکزی

گلچین در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: به منظور توانمندی دختران روستایی طرح‌هایی از طریق فرمانداری با تشکیل کلاس‌های و دوره‌های آموزشی ارائه شد.

وی یادآور شد: سال گذشته در پنج روستا طرح‌های ویژه توانمندسازی دختران برگزار شد.

بخشدار مرکزی قم خاطر نشان کرد: کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی ویژه دختران روستایی در حوزه صنایع دستی و امور خانگی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول