اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شیلات ایران:

پرورش ماهی در قفس در تمام کشور اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شیلات ایران گفت: از امسال و سال آینده پرورش ماهی در قفس به صورت انبوه در تمام کشور اجرا می‌شود.

پرورش ماهی در قفس در تمام کشور اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، رضا رازقی ظهر امروز در حاشیه سفر به بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با پیشرفت‌های خوبی که در صادرات ماهیان خاویاری صورت گرفته تا پایان سال حدود 500 کیلوگرم و تا سال آینده سه تن ماهی خاویاری صادر می‌کنیم.

رازقی با اشاره به وضعیت ماهیان در قفس نیز اضافه کرد: امسال 30 قفس با میانگین 50 تن تولید در کشور در حال فعالیت هستند و پیش بینی می‌شود تولید بیشتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم، ضمن اینکه افق ما در پرورش ماهی در قفس رسیدن به تولید چهار برابری است.

رازقی گفت: از امسال و سال آینده پرورش ماهی در قفس بصورت انبوه در کل کشور اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: امسال در زمینه تولید میگوی پرورشی با رشد 33درصدی از مرز هشت هزار تن عبور کردیم و تا پایان برنامه پنجم نیز پیش‌بینی می‌شود که با هشت برابر افزایش به مرز تولید 48 هزار تن برسیم.

وی افزود: سال گذشته 663 هزار تن میزان تولیدات شیلات در کشور بود که امسال با 20 درصد رشد 250 هزار تن در بخش آبزی پروری و 421 هزار تن نیز در بخش صید و صیادی در آب‌های ساحلی و اقیانوس هند تولید داشته‌ایم.

رازقی گفت: سال گذشته میزان برداشت از اقیانوس هند 11 درصد معادل 140 هزار تن تولید انواع تن ماهی داشتیم اما میزان برداشت جمهوری اسلامی ایران از آبهای اقیانوس هند با چهار درصد رشد نسبت به سال گذشته به 170 هزار تن می‌رسد.

وی تصریح کرد: بیشترین تولیدات جمهوری اسلامی از اقیانوس هند تن ماهیان بود که در صنعت کنسرو سازی استفاده می‌شود و با توجه به شرایط فعلی و میزان برداشت از این آبها امسال قطع واردات کنسرو را داریم.

رازقی با بیان اینکه واردات ماهیان تن به کشور نیز به صفر  رسیده است، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا سال آینده واردات تن ماهی را به صفر رسانده و  به سمت صادرات آن حرکت کنیم.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول