اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات و امور آبزیان خراسان شمالی:

چاه‌های کشاورزی ظرفیت خوبی برای پرورش ماهی هستند

خبرگزاری فارس: مدیر شیلات و امور آبزیان استان خراسان شمالی گفت: چاه‌های کشاورزی ظرفیت خوبی برای پرورش ماهی هستند.

چاه‌های کشاورزی ظرفیت خوبی برای پرورش ماهی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، جمشید گریوانی اظهار داشت: میانگین تولید ماهی هر چاه کشاورزی در این استان سالانه چهار تن است.

وی افزود: حدود دو هزار و 900 حلقه چاه کشاورزی با آب‌دهی بیش از 12 هزار لیتر در ثانیه در استان وجود دارد که با احداث استخر پرورش ماهی قبل از ورود آب به استخر ذخیره آب کشاورزی و یا قبل از ورود آب به کانال انتقال آب پرورش ماهی در مجاورت این چاه‌ها، در هر حلقه چاه سالانه به طور میانگین چهار تن ماهی تولید می‌شود.

گریوانی تصریح کرد: در صورت فعالیت دو منظوره چاه‌های کشاورزی 11 هزار تن گوشت ماهی به تولید استان افزوده می‌شود که بهره‌برداری بهینه و ایجاد رشد اقتصادی و افزایش تولید و اشتغال از مهم‌ترین مزیت‌های این اقدام است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فضولات ماهی سبب غنی شدن آب و کاهش مصرف کودهای شیمیایی در مزارع می‌شود، در این روش پرورش ماهی، تولید محصول کشاورزی و غنی کردن آب هم‌زمان با هم صورت می‌گیرد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: چاه‌ها، چشمه‌ها، قنوات، سدها و آبگیرها محیط‌هایی هستند که می‌توانند با پرورش ماهی مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

وی همچنین به تولید 660 تن ماهی از ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود این میزان به 750 تن تا پایان سال افزایش یابد.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول