اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردل خبر داد

اعطای مجوز به مزارع پرورش ماهی مشمول طرح ساماندهی

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان اردل گفت: مزارع پرورش ماهی غیر مجاز مشمول طرح ساماندهی در این شهرستان موفق به اخذ مجوز می‌شوند.

اعطای مجوز به مزارع پرورش ماهی مشمول طرح ساماندهی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فیروز خسروی پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری این شهرستان، اظهار داشت: با موافقت سازمان دامپزشکی، شرکت آب منطقه‎ای و اداره شیلات و آبزیان استان شیلات‌های غیر مجاز مشمول طرح ساماندهی روستای کری موفق به اخذ مجوز می‌شوند.

وی در پاسخ به مشکلات متقاضیان شیلات‌های روستای آبسرده، گفت: تصمیم بر این شد که چهار طایفه اقدام به تشکیل چهار تعاونی و نهایتاً چهار مجتمع کنند.

خسروی افزود: صاحبان مجتمع‌های چهارگانه شیلات به‌منظور اخذ مجوز باید به شرکت آب منطقه‌ای و اداره شیلات و آبزیان  استان مراجعه کنند.

فرماندار شهرستان اردل شرایط اخذ مجوز را منوط به ارائه وکالتنامه محضری تمامی اعضای آن طایفه به نمایندگان طوایف دانست و گفت: تا پایان اردیبهشت جلسه نهایی با صاحبان شیلات‌های غیر مجاز و متقاضیان خواهیم داشت و نتیجه نهایی به شرکت آب منطقه‌ای ارسال خواهد شد و مشکلات در این زمینه حل خواهند شد.

این مسئول با بیان اینکه گستره قابلیت‎های شیلات بسیار وسیع است، گفت: همه تلاشگران و مدیران عرصه شیلات باید به سرمایه‌گذاران و متقاضیان فعالیت‌های شیلاتی در بخش غیردولتی بباورانیم که سرمایه‌گذاری در شیلات سودآور است.

خسروی ادامه داد: در راستای توسعه پایدار صید و صیادی و آبزی‌پروری در این شهرستان باید با تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب در راستای اشتغال‌زایی مولد، ارزآوری، جلوگیری از مهاجرت، توجه به مناطق محروم، افزایش تولید، ارتقای متوسط سرانه مصرف آبزیان به عنوان غذای سلامتی در سفره غذایی مردم اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه شیلات جای بسیاری برای توسعه دارد، متذکر شد: با بکارگیری فناوری روز و مرتبط، کارشناسان آموزش دیده، منابع انسانی شایسته، امکانات و تخصیص منابع شاهد افزایش تولید در همه زمینه‌ها و ارتقای متوسط مصرف آبزیان در کشور خواهیم بود.

فرماندار شهرستان اردل ظرفیت پرورش ماهی سردآبی در این شهرستان را از ظرفیت‌های بالای این شهرستان اعلام کرد و اذعان داشت: با استفاده از تکنولوژی، نیروی انسانی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در این شهرستان می‌توان نرخ بیکاری را تا حد بسیاری کاهش داد.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول