اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شبستر:

واردات محصولات کشاورزی باید قطع شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شبستر در مجلس گفت: واردات محصولات کشاورزی به‌ویژه باغی در فصل برداشت میوه‌ها باید قطع شود.

واردات محصولات کشاورزی باید قطع شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی علیلو پیش‌ازظهر امروز در نشستی با مسعود محمدیان رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: مهم‌ترین عواملی که پیشرفت در هر فعالیت تولیدی و اقتصادی را تضمین می‌کند تلفیق دانسته‌های علمی با امکانات عملی است.

وی با بیان اینکه این امر در برخی از رشته‌های تولیدی مانند فعالیت‌های دامپروری لازم و ضروری است، افزود:‌ نگاهی اجمالی به وضعیت دامپروری کشورهای پیشرفته و به‌کارگیری تکنولوژی و استفاده از علوم و فنون تخصصی راندمان تولید در کشورهای صنعتی را به‌طور چشمگیری افزایش داده است.

وی تصریح کرد:‌ باید تلاش کنیم با توجه به وضعیت بغرنج حاصل از کم‌آبی و خشکسالی‌های موجود در شهرستان شبستر بر توسعه کیفی و کمی محصولات کشاورزی به‌ویژه در بخش تولیدات دامی اهتمام ویژه داشته باشیم.

علیلو بر لزوم توسعه طرح‌های توجیهی در صنعت دام و طیور شهرستان شبستر تاکید کرد و افزود: این شهرستان توانایی‌های بالقوه‌ای در زمینه دام و طیور دارد که شایسته است این توانایی‌ها با مدیریت کارآمد به فعلیت برسند.

وی ضمن تاکید بر ارائه راهکارهای غلبه بر رفع مشکل کم‌آبی در شهرستان شبستر افزود: باید با عملی کردن بهترین و کم‌هزینه‌ترین پیشنهادات، مشکل کم‌آبی شهرستان شبستر را کمتر کرده که در این مسیر لزوم تسریع در انتقال آب ارس به دشت شبستر از خواسته‌های به‌حق مردم این شهرستان است.

نماینده مردم شهرستان شبستر با اشاره به قابلیت‌ها و توانمندی‌های تعاونی‌های روستایی برای خدمت به کشاورزان، خواستار حمایت همه‌جانبه، تعامل و همکاری بیشتر سازمان جهادکشاورزی استان با این بخش شده و افزود: با توسعه این شبکه‌ها در روستاها می‌توان قدم‌های موثر و مفیدی در خدمات بهینه به کشاورزان در عرصه اقتصادی و کشاورزی برداشت.

وی شهرستان شبستر را از قطب‌های باغبانی در کشور برشمرد و خواستار تلاش و برنامه‌ریزی دقیق‌تر مسئولین و کارشناسان کشاورزی برای تولید ملی و بهبود سرانه اقتصادی کشاورزی شد.

 علیلو در خصوص پایگاه محکم شبکه‌های تعاون روستایی در میان مردم و کشاورزان و جایگاه اقتصادی آن در امر خرید و عرضه محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: باید با ایجاد راهکارها و مبارزه با مشکلات، افزایش صادرات محصولات و کاهش واردات جهت بهبود وضعیت مالی کشاورزان و تولیدکنندگان گام‌هایی برداشته شود.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول