اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای اردیبهشت انجام شد

خرید تضمینی 345 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان تعاون روستایی خوزستان از خرید تضمینی بیش از 345 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان توسط مراکز خرید وابسته به این سازمان از ابتدای فصل برداشت تاکنون خبر داد.

خرید تضمینی 345 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان

هرمز خواجوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: این میزان محصول توسط 62 مرکز وابسته به تعاونی‌های روستایی در استان از کشاورزان خریداری شده است.

وی افزود: قیمت تضمینی گندم در سال زراعی جاری 395 تومان بود که پس از نارضایتی‌های بسیار گندم‌کاران و پیگیری‌های سازمان جهاد کشاورزی، دولت با افزایش نرخ خرید تضمینی گندم موافقت کرد.

خواجوی ادامه داد: در همین راستا قرار است نرخ خرید تضمینی گندم 25 تومان به ازای هر کیلوگرم افزایش یابد که به این ترتیب، نرخ جدید 420 تومان خواهد بود.

مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: در حال حاضر گندم با نرخ جدیدی که از سوی دولت اعلام شده از کشاورزان خریداری می‌شود و قرار است مابه‌تفاوت نرخ خرید تضمینی کشاورزانی که از ابتدای سال زراعی جاری گندم خود را به قیمت 395 تومان به دولت تحویل داده‌اند نیز محاسبه و با نرخ جدید به آنها پرداخت ‌شود.

وی عمده مراکز تولید گندم را در شهرستان‌های دشت آزادگان، شوش، اهواز، دزفول، رامهرمز، شوشتر و اندیمشک عنوان کرد و متذکر شد: سالانه از سطح یک میلیون و 200 هزار هکتار اراضی زیرکشت در استان خوزستان حدود 12 میلیون تن محصولات زراعی و باغی تولید می‌شود.

خواجوی در پایان اذعان داشت: در سال گذشته 805 هزار تن انواع محصولات کشاورزی به صورت تضمینی و توافقی از کشاورزان استان خوزستان خریداری شد که از این میزان، 544 هزار تن گندم است.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول