اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

غنی‏سازی اوقات فراغت جوانان نیازمند برنامه‏ریزی جامع است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند گفت: اگر برای غنی‏سازی اوقات فراغت دانش‏آموزان، برنامه‏ریزی جامعی صورت نگیرد، آنان در معرض آسیب‏های اجتماعی قرار خواهد گرفت.

غنی‏سازی اوقات فراغت جوانان نیازمند برنامه‏ریزی جامع است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علی‏رضا قاسمی‏فرزاد ظهر امروز در جلسه ستاد غنی‏سازی اوقات فراغت شهرستان دماوند اظهار کرد: در جلسه گذشته، به تفصیل راجع به این موضوع بحث شد و قرار بر این شد تا کارگروه تخصصی با شرکت دستگاه‏های مرتبط تشکیل شود.

وی تصریح کرد: مصوب شده بود تا نتیجه اقدامات به صورت پیشنهادات عملی و کاربردی به این ستاد ارائه شود و پس از تصویب در سطح شهرستان دماوند به اجرا گذاشته شود.

فرماندار شهرستان دماوند اظهار داشت: توجه به برنامه‏هایی که در جهت غنی‏سازی بهتر ایام تعطیلات تابستانی برای دانش‏آموزان و با محوریت آموزش و پرورش و هماهنگی دستگاه‏ها و نهادهای فرهنگی همچون سپاه و بسیج، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تربیت بدنی تدوین می‏شود، در اولویت قرار دارد.

قاسمی‏فرزاد با اشاره به دستورالعمل‏های ستاد غنی‏سازی اوقات فراغت تصریح کرد: در سرفصل‏هایی که با موضوع ایجاد نشاط جامعه مقابل ناهنجاری‏های اجتماعی وجود دارد، تفریحات سالم، توسعه گردشگری و پرداختن به اوقات فراغت دانش‏آموزان از محورهای اصلی ستاد غنی‏سازی اوقات فراغت است که راجع به آن در مباحث ویژه‏ای صورت می‏گیرد و راهکارهای عملیاتی آن تدوین می‏شود.

وی تأکید کرد: باید توجه داشت که اگر بر اوقات فراغت مخصوصاً در دانش‏آموزان مدیریت صورت نگیرد و به درستی کنترل نشود و برنامه‏ریزی کاملی در میان نباشد، باعث خواهد شد تا برای کسانی که در کمین هستند و برنامه‏های شوم ضد فرهنگی و ناهنجاری را در جامعه دنبال می‏کنند، فرصتی ایجاد شود که نوجوانان و جوانان را در دام خود بیندازند.

قاسمی‏فرزاد با اشاره به اهمیت غنی‏سازی فرهنگی اوقات فراغت دانش‏آموزان در تابستان خاطرنشان کرد: به همین لحاظ و به منظور رشد و تعالی دانش‏آموزان در دوران تعطیلات تابستانی، نهادهای ذی‏ربط همچون آموزش و پرورش، سپاه و بسیج در کنار دستگاه‏های فرهنگی و ورزشی شهرستان، برنامه جامعی را تدوین کرده‏اند که در بخش‏های مختلف آموزشی، فرهنگی، تربیتی و ورزشی به اجر در خواهد آمد.

فرماندار شهرستان دماوند در ادامه به برخی از برنامه‏های ارائه شده توسط نهادهای مربوط اشاره کرد و بیان داشت: سپاه پاسداران شهرستان، دو طرح ویژه را برای پرکردن اوقات فراغت تدوین کرده است.

قاسمی‏فرزاد بیان کرد: این طرح‏ها شامل تشکیل کلاس‏های طرح نشاط و تعالی و همچنین طرح هجرت بوده، به صورتی که در کلاس‏های طرح نشاط و تعالی که شامل 55 پایگاه است، با توجه به علاقه‏مندی دانش‏آموزان برنامه‏های متنوعی طراحی شده و دانش‏آموزان می‏توانند از آن کلاس‏ها استفاده کنند.

وی افزود: همچنین در طرح هجرت که با هدف بهسازی، تعمیر و زیباسازی مدارس و با همکاری آموزش و پرورش انجام می‏شود، دانش‏آموزان با شرکت در این طرح با کارهای عمرانی و ساختمانی آشنا می‏شوند و همچنین از برنامه‏های فرهنگی این طرح نظیر اردوهای زیارتی استفاده می‏کنند.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: آموزش و پرورش در سطح شهرستان دماوند با برنامه‏های متنوع از جمله دایر کردن کلاس‏های قرآنی، تقویتی دروس، پایگاه‏های تابستانی، برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی و کلاس‏های ورزشی سعی دارد تا بخش وسیعی از دانش‏آموزان را زیر پوشش خود قرار دهد.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول