اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان‌غربی:

مهارت‌آموزی برنامه ‌محوری برای غنی‌سازی اوقات فراغت باشد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مهارت‌آموزی دانش‌آموزان و ارتقای سطح مهارتی آنها باید به عنوان یک برنامه محوری برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان باشد.

مهارت‌آموزی برنامه ‌محوری برای غنی‌سازی اوقات فراغت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ابراهیم فتح‌الهی عصر دوشنبه در نشست هماهنگی برنامه‌‌های تابستانی اظهار داشت: با استمرار درست برنامه‌ها، آموزش‌های مختلف در دانش‌آموزان نهادینه می‌شود.

به گفته وی نتایج مناسبی باید از فعالیت‌ها در ایام تابستان دریافت شود.

فتح‌الهی افزود: توجه به خروجی کار و میزان تاثیرگذاری فعالیت‌ها بر دانش‌آموزان مهم است که باید با مدیریت کارشناسانه این امر نیز تحقق یابد.

وی اضافه کرد: خانه اول دانش‌آموزان استان در ایام تابستان و اوقات فراغت پایگاه‌های تابستانی آموزش و پرورش است، اگرچه دستگاه‌های مختلف اجرایی در این زمینه فعالیت می‌کنند اما آموزش و پرورش به عنوان متولی این کار، نقش موثری را در این زمینه ایفا می‌کند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: بسیج با پوشش 550 هزار نفر نقش مهمی در زمینه پربار کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان ایفا می‌کنند که لزوم تشکیل ستادی برای هماهنگی بیشتر فعالیت این دستگاه‌ها در استان بیش از پیش خود را نشان می‌دهد.

به گفته وی آغاز برنامه‌ها در ایام تابستان مطلوب است اما برنامه‌ها باید با همان قوتی که آغاز شده تا آخر تابستان ادامه یابد تا شاهد تاثیرگذاری هرچه بیشتر برنامه‌ها در دانش‌آموزان باشیم.

فتح‌الهی خاطرنشان کرد: توجه به امر گردشگری و آماده‌سازی مدارس با استفاده از خود دانش‌آموزان، توجه به مناسبت‌های مختلف از جمله هفتم تیر ماه سالروز بمباران شیمیایی شهرستان سردشت و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با این روزها از دیگر برنامه‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه گفت: 155 پایگاه تابستانی در استان فعالیت می‌کند که 30 هزار دانش‌آموز را زیر پوشش قرار می‌دهد.

ولی سمرقندی اضافه کرد: افزایش شادابی، نشاط و ارتقای سطح سلامت دانش‌آموزان استان، توجه به مهارت‌آموزی در برنامه‌های اوقات فراغت، ایجاد حساسیت در بین خانواده‌ها، جهت‌دهی برنامه‌ها به سمت رشد و خودباوری، تلاش برای توجه بیشتر به تولیدات منطقه‌ای و تقویت برنامه‌های معنوی در بین دانش‌آموزان از جمله اهداف برنامه‌ریزی برای پربار کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

وی افزود: تابستان امسال برنامه‌هایی در زمینه‌های قرآن و عترت، فرهنگی و هنری، علمی و پژوهشی، توانمندسازی دانش‌آموزان و مهارت‌آموزی برای پربار کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

سمرقندی اضافه کرد: طرح هجرت سه، برگزاری برنامه در مسیر فردا با همکاری امور بانوان استانداری آذربایجان‌غربی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است و این برنامه در شهرستان‌های خوی و میاندوآب برای تمام دانش‌آموزان استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول