اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش «ارومیه، نوزدهمین شهر ایرانی»:

کتاب «ارومیه در مشروطیت» به زیر چاپ می‌رود

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش «ارومیه، نوزدهمین شهر ایرانی» گفت: کتاب «ارومیه در مشروطیت» در آذربایجان‌غربی به زیر چاپ می‌رود.

کتاب «ارومیه در مشروطیت» به زیر چاپ می‌رود

علی مصیب‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این کتاب به منظور ارائه اثری فاخر از ارومیه در همایش «ارومیه، نوزدهمین شهر ایرانی» تدوین شده و به زیر چاپ می‌رود.

وی با بیان اینکه این کتاب توسط یکی از محققان ارومیه تدوین شده است، تصریح کرد: کارشناسان کتابخانه ملی مجلس شورای اسلامی در این زمینه همکاری خوبی داشتند.

مصیب‌زاده در ادامه با اشاره به انتخاب ارومیه به عنوان نوزدهمین شهر ایرانی افزود: فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران مدتی است که در تلاش برای تهیه دانش‌نامه شهر ایرانی است که بر این اساس مقرر شده دانش‌نامه یک هزار شهر ایرانی مدون شود.

وی خاطرنشان کرد: این شهرها لزوماً در چارچوب جغرافیای ایران نمی‌گنجند و امکان دارد شهرهایی در جغرافیای دیگر کشورهای هم‌جوار باشد که شاخص‌های ایرانی‌بودن را دارا هستند.

مصیب‌زاده اعلام کرد: شهر ارومیه در میان هزار شهر ایرانی جای می‌گیرد که شناخت شهر بدون آگاهی از پیشینه و هویت تاریخی، فرهنگی و مذهبی آن ممکن نیست.

وی با بیان اینکه بدون شک وجهه مهمی از این هویت در فرهنگ ایران نهفته است، تصریح کرد: این فرهنگ فرهنگی است که با والا پرستی، توحید و معنویت، آداب و رسوم، عقاید، اندیشه، هنر، معماری و بناها همگی در این شاخصه‌ها می‌گنجد.

دبیر علمی همایش «ارومیه، نوزدهمین شهر ایرانی» ادامه داد: جمع‌‌آوری مقالاتی در زمینه‌های ذکر شده اهداف جزئی شناخت تحولات و دگرگونی‌های صورت گرفته در شهرها، شناخت زمینه‌های ظهور اندیشمندان بزرگ در مناطق مختلف، حیات و قنات شهرها و تهیه بایگانی منابع مطالعاتی شهر برای دانشجویان و محققان خواهد بود.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول