اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کردستان:

ارادت مردم کردستان به اهل‌بیت(ع) مثال‌زدنی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: ارادت مردم متدین این استان به اهل بیت و ائمه اطهار(ع) بسیار ویژه و مثال‌زدنی است.

ارادت مردم کردستان به اهل‌بیت(ع) مثال‌زدنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قباد میمنت‌آبادی صبح امروز در آیین افتتاح نخستین دهه فرهنگ رضوی در کردستان در کنار یادمان شهدای سیرانبند بانه اظهار کرد: یکی از دلایلی که مقام معظم‌ رهبری از کردستان به‌عنوان یک استان فرهنگی نام بردند، ارادت و نگاه ویژه مردم این استان به اهل‌بیت و ائمه اطهار(ع) است.

وی افزود: برگزاری کنگره عاشورایی در این استان در سال گذشته و افتتاح نخستین جشنواره دهه رضوی از جمله برنامه‌های اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در مورد فرهنگی بودن این استان است.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، جشنواره دهه فرهنگ رضوی به مدت 10 روز هر شب در یکی از شهرستان‌های سطح استان برگزار می‌شود.

میمنت‌آبادی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه آثار رضوی، نمایشگاه کتاب، همایش بررسی شخصیت حضرت هاجر خاتون، شب فرهنگی استان‌های کرمانشاه و ایلام، همایش تجلیل از مبلغان و مروجان فرهنگ رضوی و اجرای نمایش رضوی از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

وی تصریح کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره‌ی ائمه و معصومین به ویژه امام رضا(ع) و گرامیداشت تولید‌کنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر در این عرصه از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره در استان کردستان است.

میمنت‌آبادی برپایی نمایشگاه کتاب و نرم‌افزار رضوی در سقز، آیین تجلیل از مبلغان و مروجان رضوی در سنندج، عصر داستان رضوی در کامیاران و شب‌های شعر رضوی در دلبران، سریش‌آباد و حسن‌آباد یاسوکند را از دیگر برنامه‌های دهه فرهنگ رضوی در استان برشمرد.

به گفته وی، اجرای عمومی تئاتر رضوی در سنندج و مریوان، برپایی نشست تخصصی نویسندگان، مؤلفان و مترجمان فرهنگ رضوی در سنندج و همایش منطقه‌ای جلوه رضوی در آیینه رسانه در دیواندره از دیگر برنامه‌های این دهه در استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: اکران فیلم، نماهنگ و پویانمایی رضوی نیز از دیگر برنامه‌های دهه رضوی کردستان در شهرستان‌های بانه، بیجار، قروه و سقز خواهد بود.

میمنت‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه این دهه همزمان با روز ملی تبلیغات و اطلاع‌رسانی دینی در یکم تیرماه در شهرستان سنندج برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ در پایان مراسم مذکور از میثاق‌نامه نویسندگان، خبرنگاران و اهل قلم این استان به منظور ادامه‌دهندگان راه شهدا و اثبات آن به جهانیان پرده‌برداری شد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول