اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای چهارمین بار به زبان سیریلیک

کتاب "اهل‌بیت(ع) در قرآن و حدیث" منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب «اهل‌بیت(ع) در قرآن و حدیث» به زبان سیریلیک (زبان نوشتاری مردم تاجیکستان) به چاپ چهارم رسید.

کتاب "اهل‌بیت(ع) در قرآن و حدیث" منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کتاب اهل‌بیت(ع) در قرآن و حدیث شامل 14 فصل با عناوین مفهوم اهل‌بیت، اصحاب پیامبر اکرم(ص) و مفهوم اهل‌بیت، درود فرستادن پیامبر بر اهل‌بیت(ع)، شمار امامان اهل‌بیت، نام‌های امامان اهل‌بیت، شناخت اهل‌بیت، ویژگی‌های اهل‌بیت و علم اهل‌بیت(ع) است.

مکتب اهل‌بیت، اخلاق اهل‌بیت(ع)، سفارش‌های اهل‌بیت، حقوق اهل‌بیت، محبت اهل‌بیت، دشمنی با اهل‌بیت، ستم با اهل‌بیت، دولت اهل‌بیت و غلو کردن درباره اهل‌بیت(ع) از دیگر فصل‌های این کتاب است.

کتاب اهل‌بیت(ع) در قرآن و حدیث چکیده صدها کتاب و هزاران حدیث بوده که با شکلی جدید براى نخستین بار به جهان دانش حدیث و معارف اسلامى عرضه مى‌شود.

این کتاب حاصل سال‌ها کار، پژوهش و تحقیق بوده و نخستین رساله‌اى است که از «موسوعة میزان الحکمه» به طور مستقل منتشر مى‌شود.

احادیثى که در این کتاب درباره شناخت اهل‌بیت(ع)، خصایص، علوم، حقوق، دوستى و دشمنى با آنها آمده به روشنى نشان مى‌دهد که پیامبر اسلام(ص) با رساترین بیان گروه خاصى از نزدیکان خود را براى رهبرى سیاسى، علمى و اخلاقى جهان اسلام به مردم معرفى کرده است.

 

در بخشی از مقدمه این کتاب تصریح شده است: مسلمانان براى دستیابى به اسلام ناب و پیشگیرى از هرگونه انحراف و براى تشکیل حکومت توحید به مفهوم واقعى و کامل آن و تحقق مجد و عظمت حاکمیت اسلام، باید در کنار کتاب خدا، به اهل‌بیت رسول خدا(ص) تمسک کنند و تا روزى که در جوامع اسلامى این دو «ثقل» در کنار هم مورد بهره‌بردارى قرار نگیرند، مسلمانان به جایگاه شایسته‌اى که اسلام براى آنها پیش‌بینى کرده است، نخواهند رسید.

در مقدمه این کتاب درباره بیزاری از غلات آمده است: پیروان حقیقى اهل‌بیت(ع) بر اساس تعلیمات آنها درباره اهل‌بیت زیاده‌روى نمى‌کنند و از غلات بیزارند و اهل‌بیت(ع) را در حد خودشان مى‌ستایند و براى آنها همان حقوقى را قائلند که کتاب خدا و احادیث معتبر بر آن دلالت دارند.

در بخش دیگر این کتاب با اشاره به سخنی از نبی مکرم اسلام(ص) آمده است: اسلام برهنه است، جامه آن حیا، زیورش وقار، مردانگى‌اش کردار نیک و ستونش پارسایى است. هر چیزى بنیادى دارد و بنیاد اسلام، دوست داشتن اهل‌بیت(ع) است.

کتاب «اهل‌بیت(ع) در قرآن و حدیث» از سوی آیت‌الله محمدی ریشهری در 848 صفحه تالیف، توسط گروه ترجمه پژوهشکده علوم و معارف حدیث مؤسسه دارالحدیث به زبان سیریلیک(زبان نوشتاری مردم تاجیکستان) ترجمه و به همت مرکز نشر المصطفی برای چهارمین بار منتشر شده است.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول