اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اردهال کاشان صورت گرفت

برگزاری سالگرد شهادت اولین سفیر اهل بیت در ایران

خبرگزاری فارس: به مناسبت سالروز شهادت حضرت امامزاده سلطانعلی‌بن محمد باقر(ع) مراسمی با عنوان «اولین سفیر و شهید اهل بیت در ایران» در مشهد اردهال کاشان برگزار شد.

برگزاری سالگرد شهادت اولین سفیر اهل بیت در ایران

 به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، همزمان با 27 جمادی‌الثانی سالروز شهادت امامزاده سلطانعلی(ع) فرزند بلافصل ‌امام محمد‌باقر(ع) پیشوای پنجم شیعیان، ظهر امروز خیل مشتاقان اهل بیت(ع) در قالب کاروان‌های عزاداری در کنار مضجع شریف این امامزاده به سوگواری پرداختند.

در این مراسم که با شعرخوانی و مدیحه‌سرایی مداحان اهل بیت همراه بود عزاداران علاوه بر انجام عزاداری برای امامزاده سلطانعلی(ع)، یاد و خاطره 150 شهید اردهال را که در رکاب و راه این امامزاده به شهادت رسیدند را گرامی داشتند.

از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد امامزاده سلطانعلی‌بن محمد باقر(ع) در مشهد اردهال بزرگداشت سالروز شهادت ایشان در دو تاریخ قمری و شمسی است که هر ساله به ترتیب در تاریخ‌های 27 جمادی‌الثانی و اولین جمعه مهرماه با عنوان مراسم قالی‌شویان برگزار می‌شود.

این امامزاده واجب‌التعظیم در سال 113 هجری قمری بنا به دعوت مردم ولایت‌مدار منطقه چهل‌حصاران( فین و کاشان) از طرف پدر بزرگوارش امام محمد‌باقر(ع) به این منطقه عزیمت کرده و به مدت سه سال به راهنمایی و ارشاد مردم پرداخت.

وی در حالی‌که به‌عنوان سفیر امام معصوم در این منطقه به تبلیغ شریعت جدش اهتمام داشت با لشکرکشی حکام منطقه روبه‌رو شد و  پس از سه روز مبارزه در کوه‌های اردهال به همراه یارانش همچون جد مظلومش حضرت امام حسین(ع) با لب تشنه به شهادت رسید و از همین رو است که بر اساس روایات رسیده از اردهال به عنوان کربلای ایران نام برده و ثواب زیارت این امامزاده برابر با زیارت حضرت ثارالله(ع) ذکر شده است.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول